| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Aile Eğitimi | COG1172 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ülkemizdeki toplum ve aile yapılarını kavrama. Aile döngüsü, parçalanmış aile, tutum ve davranış kavramlarını bilme. Çocuğun gelişim özelliklerini gözden geçirerek özümseme. Sağlıklı çocuk yetiştirmenin gerekliliklerini bilme. Çeşitli durumlarda yapılan hatalı davranış örneklerini değerlendirme. Çocuk ihmal ve istismarının sonuçlarını değerlendirme. Aile içi ilişkiler ve iletişim becerilerini analiz etme. Ülkemizde yapılan eğitim ve rehberlik çalışmalarını değerlendirme. Ulusal - uluslararası aile eğitim çalışmalarını inceleme. Öğretmenin aileye rehberlik rolü ile bu konuda çalışan diğer profesyonel kişilerin rollerini kavrama |
| Dersin İçeriği | Aile ve aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar, dünden bugüne ailenin özellikleri ve aile eğitimi, ebeveynlikle ilgili kuramlar ve araştırmalar, aile eğitiminde ebeveyn hakları ile ilgili yasalar ve etik kurallar, erken eğitim ve destek programları, etkili aile-okul- toplum ilişkisi, aile görüşmeleri, aile eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları, özel durumlarda aile çalışmaları, özel gereksinimli çocukların aileleri ile yapılan çalışmalar, Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER) |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Aile ve aile ile ilgili temel kavramları bilir. |
| 1 | Aile ve aile ile ilgili temel kavramları bilir. |
| 2 | Geçmişten günümüze aile eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Geçmişten günümüze aile eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Ebeveynlikle ilgili kavramları ve kuramları bilir. |
| 3 | Ebeveynlikle ilgili kavramları ve kuramları bilir. |
| 4 | Yurtdışında ve ülkemizde uygulanan erken eğitim ve destek programlarını bilir. |
| 4 | Yurtdışında ve ülkemizde uygulanan erken eğitim ve destek programlarını bilir. |
| 5 | Etkili aile-okul-toplum için yapılması gerekenleri bilir. |
| 5 | Etkili aile-okul-toplum için yapılması gerekenleri bilir. |
| 6 | Aile görüşmelerinin ne olduğunu ve nasıl yapılması gerektiğini bilir. |
| 6 | Aile görüşmelerinin ne olduğunu ve nasıl yapılması gerektiğini bilir. |
| 7 | Aile eğitim programlarınının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 7 | Aile eğitim programlarınının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 8 | Okul öncesi dönemde aile katılım çalışmalarında dikkat edilmesi gereken noktaları bilir ve aile katılım çalışması planlar. |
| 8 | Okul öncesi dönemde aile katılım çalışmalarında dikkat edilmesi gereken noktaları bilir ve aile katılım çalışması planlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İçeriğin incelenmesi, sorumluluklar ve beklentilerin paylaşılması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Ailenin tanımı, aile yapısının toplumsal değişimi ve çeşitleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Aile eğitimi, aile eğitiminin amaçları ve ilkeleri, aile eğitimine gereksinim duyulma nedenleri | Araştırma |
| 4. Hafta | Ebeveyn tutumları, ebeveyn-çocuk etkileşimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Aileyi Konu Alan Kuramlar 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Aileyi Konu Alan Kuramlar 2 | |
| 7. Hafta | Türkiye’de uygulanan erken eğitim ve destek programları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Aile eğitim modelleri, aile eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (aile eğitim programlarının geliştirilmesi) | |
| 9. Hafta | Aile eğitim modelleri, aile eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (aile eğitim programlarının geliştirilmesi) | |
| 10. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları. Erken çocukluk eğitiminde baba katılımı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Aile görüşmeleri, aile toplantıları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Özel durumlarda aile çalışmaları, özel gereksinimli çocukların aileleri ile yapılan çalışmalar | Araştırma |
| 13. Hafta | “Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)” | |
| 14. Hafta | Genel değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||