Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık COG1170 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 4 + 0 4,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi yüzyüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Geleceğin bilinçli ve yaratıcı toplumunu oluşturmak için çocuklara okul öncesi dönemde yaratıcı düşünmeyi ve yaratıcı davranma alışkanlığını kazandırmak için etkili planlamanın yapılması ve bu doğrultuda etkinlerin hazırlanması.
Dersin İçeriği Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri, Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü, Sanat ve Estetik, Erken Çocukluk Döneminde Sanat, Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri, Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar, Çocuk ve Resim, Sanat Eğitiminde Ortam, Sanat Etkinliği planlama uygulama ve değerlendirme.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sanatın Temel ilkelerini öğrenir.
2 Sanat Eğitimi ve yaratıcı düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar.
3 Okulöncesi eğitiminde sanat eğitiminin önemini kavrar.
4 Çocuk resmini ve özellikleri bilir.
5 Çocuk resim tekniklerini bilir.
6 Çocuklara sanat eğitiminin neler kazandırdığını bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri
2. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü
3. Hafta Sanat ve Estetik, Erken Çocukluk Döneminde Sanat
4. Hafta Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri
6. Hafta Sanatın dili, Temel sanat eğitimi. Tasarım elemanları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Çocuk çizimleri
8. Hafta Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar
9. Hafta Çocuk Resmi ve Özellikleri Araştırma
10. Hafta Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
12. Hafta Okul öncesi görsel sanat eğitimi yöntemleri ve teknikleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Sanat Etkinliği planlama uygulama ve değerlendirme
14. Hafta Sanat etkinliği uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir
2 Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir
4 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur
6 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur
7 Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular
8 Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir
9 Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz.
10 Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur
11 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar
12 Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır
13 Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder
14 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 1 1 1 1 1 1
PY2 5 5 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4 4 4
PY4 5 5 5 5 5 5
PY5 2 2 2 2 2 2
PY6 1 1 1 1 1 1
PY7 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 4 4 4
PY9 4 4 5 5 5 5
PY10 1 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1 1
PY12 5 5 5 5 5 5
PY13 4 4 5 5 4 5
PY14 2 2 2 2 2 2
PY15 2 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Acer, D. (2015). The arts in Turkish preschool education. Arts Education Policy Review, 116(1), 43-50.
  • Botton, A. ve Armstrong, J. (2014). Terapi Olarak Sanat. Everest Yayınları, lstanbul.
  • Epstein, A. S. (2001). Thinking about Art: Encouraging Art Appreciation in Early Childhood Settings. Young Children, 56(3), 38-43.
  • Fox, J.E. ve Schirrmacher, R. (2014). Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi (Çev.Ed: N.Aral ve G.Duman). Nobel Yayınevi, Ankara.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 4 56
Görüşme 3 2 6
Sunum (Hazırlık) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0