| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık | COG1170 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Geleceğin bilinçli ve yaratıcı toplumunu oluşturmak için çocuklara okul öncesi dönemde yaratıcı düşünmeyi ve yaratıcı davranma alışkanlığını kazandırmak için etkili planlamanın yapılması ve bu doğrultuda etkinlerin hazırlanması. |
| Dersin İçeriği | Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri, Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü, Sanat ve Estetik, Erken Çocukluk Döneminde Sanat, Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri, Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar, Çocuk ve Resim, Sanat Eğitiminde Ortam, Sanat Etkinliği planlama uygulama ve değerlendirme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanatın Temel ilkelerini öğrenir. |
| 2 | Sanat Eğitimi ve yaratıcı düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| 3 | Okulöncesi eğitiminde sanat eğitiminin önemini kavrar. |
| 4 | Çocuk resmini ve özellikleri bilir. |
| 5 | Çocuk resim tekniklerini bilir. |
| 6 | Çocuklara sanat eğitiminin neler kazandırdığını bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri | |
| 2. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü | |
| 3. Hafta | Sanat ve Estetik, Erken Çocukluk Döneminde Sanat | |
| 4. Hafta | Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri | |
| 6. Hafta | Sanatın dili, Temel sanat eğitimi. Tasarım elemanları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Çocuk çizimleri | |
| 8. Hafta | Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar | |
| 9. Hafta | Çocuk Resmi ve Özellikleri | Araştırma |
| 10. Hafta | Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Okul öncesi görsel sanat eğitimi yöntemleri ve teknikleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sanat Etkinliği planlama uygulama ve değerlendirme | |
| 14. Hafta | Sanat etkinliği uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 4 | 56 |
| Görüşme | 3 | 2 | 6 | |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 4 | 56 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||