| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim ve Öğrenme II | COG1168 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | 36- 72 aylık çocukların gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek. |
| Dersin İçeriği | 36-72 ay Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar |
| 2 | Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar. |
| 3 | Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar. |
| 4 | Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar. |
| 5 | Sosyal ve dil gelişimini kavrar. |
| 6 | Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrar. |
| 7 | Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezler. |
| 8 | Gelişim ve öğrenme kuramlarının uygun ilkelerini öğretme-öğrenme süreçlerini düzenlemede nasıl kullanılabileceğini açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | |
| 2. Hafta | 36-72 aylık çocuklarda fiziksel ve motor gelişim | |
| 3. Hafta | 36-72 aylık çocuklarda sosyal duygusal gelişim | |
| 4. Hafta | 36-72 aylık çocuklarda kişilik ve ahlak gelişimi | |
| 5. Hafta | 36-72 aylık çocuklarda dil gelişimi | |
| 6. Hafta | 36-72 aylık çocuklarda cinsel gelişim | |
| 7. Hafta | 36-72 aylık çocuklarda bilişsel gelişim | |
| 8. Hafta | Davranışçı kuram | |
| 9. Hafta | Bilişsel kuram | |
| 10. Hafta | Sosyal öğrenme kuramı | |
| 11. Hafta | Gelişimsel değerlendirmenin önemi ve yöntemleri | |
| 12. Hafta | Gelişim alanlarına göre destekleyici uygulamalar | |
| 13. Hafta | Gelişim alanlarına göre destekleyici uygulamalar | |
| 14. Hafta | Genel tekrar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||