Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesinde Bilim Eğitimi COG1164 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi yüzyüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin çocukların meraklarını destekleyici, araştırma ve ilgileri doğrultusunda yeni bilgi ve deneyimler edinmelerini sağlayacak şekilde etkinliklerin planlanması
Dersin İçeriği Okul öncesi dönemde bilim eğitimi, bilim etkinliğini uygulama, bilgisayarın eğitim alanında kullanılması, erken çocukluk döneminde fen matematik doğa konulu etkinliklerin düzenlenmesi
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin çocukların meraklarını destekleyici, araştırma ve ilgileri doğrultusunda yeni bilgi ve deneyimler edinmelerini sağlayacak şekilde etkinliklerin planlanması
2 Okul öncesi döneminde bilim eğitiminin yeri ve önemini anlar.
3 Bilim eğitiminde temel kavramları ve bu kavramların gelişim sürecini tanımlar.
4 Bilimsel süreç becerilerini kavrar.
5 Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenir.
6 Temel bilim alanlarına yönelik etkinlik örnekleri geliştirir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Bilim eğitimini önemi, amaçları ve ilkeleri
2. Hafta Bilimsel düşüncenin gelişimi
3. Hafta Bilim eğitiminde temel kavramlar ve gelişimi
4. Hafta Bilim eğitiminde temel kavramlar ve gelişimi
5. Hafta Bilimsel süreç becerileri (temel süreç becerileri)
6. Hafta Bilimsel süreç becerileri (orta ve ileri düzey süreç becerileri)
7. Hafta Temel Bilim Alanları
8. Hafta Temel bilim alanları (Fiziksel Bilimler ve etkinlik örnekleri)
9. Hafta Temel bilim alanları (Yaşam Bilimleri ve etkinlik örnekleri)
10. Hafta Temel bilim alanları (Ekoloji, dünya, uzay ve etkinlik örnekleri)
11. Hafta Bilim etkinliklerinde kullanılan yöntem ve teknikler
12. Hafta Bilim etkinliklerinde kullanılan yöntem ve teknikler
13. Hafta Bilim eğitiminde eğitimcinin rolü ve uygun eğitim ortamının hazırlanması
14. Hafta Dünya’da ve Türkiye’de erken çocukluk döneminde uygulanan bilim eğitimi programları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir
2 Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir
4 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur
6 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur
7 Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular
8 Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir
9 Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz.
10 Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur
11 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar
12 Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır
13 Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder
13 Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder
14 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 2 2 2 2 2 2
PY2 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5 5
PY5 1 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1 1
PY7 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5
PY10 4 4 4 4 4 4
PY11 1 1 1 1 1 1
PY12 5 4 5 5 4 5
PY13 3 3 3 3 3 3
PY14 1 1 1 1 1 1
PY15 3 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kandır, A., Can-Yaşar, M. İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö.& Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle bilim eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0