| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesi | COG1163 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Dr. Hacer ALEMDAR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı anne ve çocuk beslenmesi ve sağlığı ile ilgili temel kavramların öğrenilmesini sağlamak , çocuklara ve annelere yönelik menü hazırlamayı sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Beslenme ve sağlık, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, besinler ve besin ögeleri, Beslenmenin gelişime etkileri , yemek planlaması.Besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları, Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocuğunun Beslenmesi, Çocuklarda görülen hastalıklar(ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, Anne karnında çocuk gelişimi, Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, Değişik yaş grupları için menü hazırlama. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Beslenme, sağlıklı ve dengeli beslenme, besin öğeleri ile ilgili temel kavramları kazandırmak |
| 2 | Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme gereksinimlerinin ayırt edilmesini sağlamak |
| 3 | 0-1 yaş dönemi, okul öncesi dönem ve okul döneminde beslenme gereksinimlerinin ayırt edilmesini sağlamak, besin hijyeni, obezite ve malnütrisyon hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Beslenme ve sağlık, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu | |
| 2. Hafta | Beslenmenin gelişime etkileri | |
| 3. Hafta | Yemek planlaması | |
| 4. Hafta | Besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları | |
| 5. Hafta | Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocuğunun Beslenmesi | |
| 6. Hafta | Çocuklarda görülen hastalıklar(ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri | |
| 7. Hafta | Çocuklarda görülen hastalıklar(ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) | |
| 8. Hafta | Bebeklik Döneminde Gelişim | |
| 9. Hafta | Anne karnında bebek gelişimi | |
| 10. Hafta | Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri | |
| 11. Hafta | 0-2 yaş grupları için menü hazırlama | |
| 12. Hafta | Okul öncesi dönem çocukları için menü hazırlama | |
| 13. Hafta | Okul çağı çocukları için menü hazırlama | |
| 14. Hafta | Adölesan dönemi çocukları için menü hazırlama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2,5 | 2,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||