| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelikte Araştırma II | HMF312 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Kütüphane çalışması, soru-cevap, eleştirel makale okuma, anlatım |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerde araştırma kültürünü geliştirerek; araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için; kaynak tarama, problemi belirleme, planlama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde; araştırma konusunu belirleme, problemi tanımlama, araştırma amacı, araştırma soruları, hipotez oluşturma, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntem, teknik ve araçları, veri toplama araçlarının niteliği, verilerin analizi ve yorumlanması, araştırmada etik yaklaşımlar- intihal, araştırma rapor yazımı, eleştirel makale okuma ve değerlendirme yer almaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrama |
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını uygulayabilme |
| 3 | Araştırma problemi oluşturabilme |
| 4 | Araştırma tasarımını yapabilme |
| 5 | Araştırma yöntemlerini nerelerde kullanacağını bilme |
| 6 | Araştırma planını belirleyebilme |
| 7 | Araştırma sürecini yönetebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş- Eleştirel Makale Okuma ve Literatür Tarama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 2. Hafta | Araştırma konusunu belirleme, problemi tanımlama | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Araştırma amacı, Araştırma soruları, Hipotez | Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Örnekleme Yöntemleri | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Veri Toplama Yöntem, Teknik ve Araçları Veri Toplama Araçlarının Niteliği | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 6. Hafta | Verilerin analizi ve Yorumlanması | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Verilerin analizi ve Yorumlanması | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Vize | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Araştırmada Etik Yaklaşımlar | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | İntihal | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Eleştirel Makale Okuma ve Değerlendirme | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Eleştirel Makale Okuma ve Değerlendirme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 14. Hafta | Eleştirel Makale Okuma ve Değerlendirme | Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 14 | 3 | 42 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Ödev 1 | 4 | 1 | 4 | |
| Ödev 2 | 5 | 1 | 5 | |
| Final | 2 | 1 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||