| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | HMF303 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 6 + 10 | 11,0 | 12,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Düz Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sevda ARSLAN, Doç. Dr. Dilek KONUK ŞENER, Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN (Güz) |
| Dersin Yardımcıları | Mine İNCE (Güz), Doç. Dr. Dilek KONUK ŞENER (Güz), Prof. Dr. Sevda ARSLAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencinin eğitim süresince aldığı temel bilgi ve ilkeleri çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulayabilme becerisine sahip hemşireler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Çocuk Biliminin Tarihsel Gelişimi,Çocuk Hemşireliğinde Temel Kavramlar Çocuk Hemşireliğinde Büyüme ve Gelişme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı, Yenidoğan Tanılama ve Hemşirelik Bakımı, Yenidoğan Hastalıkları ve Riskli Yenidoğan Hemşirelik Bakımı, Sosyal Pediatri ve Çocuk Açısından Temel Sağlık Hizmetleri, Çocukların Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri Çocuklarda Psiko-Sosyal Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı, Çocuklukta Beslenme ve Beslenme Bozuklukları, Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Çocukluk Çağı Kan Hastalıkları, Lösemi, Kanser ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı Pediatrik Tanılama |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuğa aile ve çevresi ile bir bütün olarak ele alma, hizmet sunduğu aile ve toplumun özelliklerini, değer yargılarını bilme, onlara değer verme ve profesyonel davranışlarını bunlara göre belirleme |
| 2 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini ve çocuk haklarını bilme, büyüme- gelişme ile ilgili kuram ve kavramları değerlendirmede kullanabilme |
| 3 | Çocuk sağlığını bozan sık karşılaşılan sorunların, hastalık ve bozuklukların erken tanı, tedavi ve bakımında rolünü kavrama |
| 4 | Çocuk ve ailenin hastaneye ve hastalığa karşı gösterdiği tepkileri bilerek farkında olma, çocuk/aile ve çevre ile ilişki kurmada uygun iletişim tekniklerini kullanma |
| 5 | Sağlıklı/hasta çocuğun bakımı ile ilgili kararları hemşirelik süreci doğrultusunda verme niteliğini kazanma ve sorunların çözümünde karar verme aşamasında gerektiğinde diğer kişilerden yararlanabilme yeteneğini geliştirme |
| 6 | Eğitimin sağlığı geliştirmede temel öğe olduğu bilincini kavrama ve hizmet sunduğu sağlık bakım sisteminde çocuk ve aileye sağlık eğitimi ve danışmanlık yapma konusunda beceri kazanma |
| 7 | Çocuk sağlığına yönelik temel sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde liderlik yapabilme becerisini kazanma |
| 8 | Profesyonelliğe uygun tutum ve davranış içinde olunması gerektiğini bilme ve kabullenme |
| 9 | Hemşireliğin bu alanda bilimsel ve teknolojik tüm gelişmelerini izleme ve araştırmanın önemini kavrama. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk Biliminin Tarihsel Gelişimi Çocuk Hemşireliğine Giriş Büyüme Gelişme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Yenidoğan Tanılama, Yenidoğanda Hemşirelik Bakımı Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Sosyal Pediatri ve Çocuk Açısından Temel Sağlık Hizmetleri Pediatri Hemşireliğinde Temel Kavramlar Çocukların Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri Çocuklarda Psiko-Sosyal Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Pediatride Klinik Uygulamalar–1 Pediatride Klinik Uygulamalar–2 | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Çocukluk Çağlarında Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çocukluk Çağı Kan Hastalıkları, Lösemiler, Kanserler ve Hemşirelik Bakımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | VİZE SINAVI | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Üriner Sistemde Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı Pediatrik Tanılama | |
| 10. Hafta | STAJ | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | STAJ | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 12. Hafta | STAJ | Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | STAJ | Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | STAJ | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 3B | Vize | 20,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 3B | Uygulama Notu | 50,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 3B | Final | 30,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 16 | 224 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 1 | 1 | 1 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 7 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 2 | 1 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 306 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 12,0 | ||