Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Eğitimi II HMF206 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 3 4,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup sunumları
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ayla KEÇECİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Sağlık eğitimi sürecini ve hemşirenin sağlık eğitimindeki rolünü inceleyerek, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi gereksinimlerini öğretme-öğrenme süreci doğrultusunda gerçekleştirmeyi benimseyen hemşireler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Öğrenme Kuramlarını Sağlık Bakım Alanına Uygulama, Öğrenenin Gelişim Evreleri, Öğrenenlerin Uyum, Motivasyon Ve Sağlık Davranışları, Yetişkinlerde Okuryazarlık, Yetersizliği Ve Kronik Hastalığı Olan Öğrenenlerin Eğitimi, Eğitimde Teknoloji
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Eğitim sürecinin etik, yasal ve ekonomik temellerini açıklama
2 Eğitim sürecinde yararlanılan öğrenme kuramlarını karşılaştırma
3 Öğrenenin gelişim evrelerinin eğitim sürecindeki önemini ifade etme
4 Uyum ve motivasyonunun sağlık davranışları üzerindeki etkisini açıklama
5 Yetişkin okuryazarlığının değerlendirilmesinde bireye uygun olan yaklaşımları seçme
6 Yetersizliği/kronik hastalığı olan öğrenenlerin eğitiminde dikkat edilmesi gerek noktaları fark etme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Derse Giriş Görüşme, Uygulama
2. Hafta Öğrenme Kuramlarını Sağlık Bakım Alanına Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
3. Hafta Öğrenenin Gelişim Evreleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
4. Hafta Öğrenenlerin Uyum, Motivasyon Ve Sağlık Davranışları Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Yetişkinlerde Okuryazarlık Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama
6. Hafta Yetersizliği Ve Kronik Hastalığı Olan Öğrenenlerin Eğitimi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Eğitimde Teknoloji Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
8. Hafta Arasınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Arasınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
9. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
10. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
10. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
11. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
11. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
12. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
12. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
13. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
13. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
14. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
14. Hafta Eğitsel Uygulamalar Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen,
1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen,
2 Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen
3 Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen,
5 Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan,
6 Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen,
7 Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan,
8 Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan,
9 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen
10 Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY2 4 4 4 4 4 4
PY3 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5
PY6 4 4 4 4 4 4
PY7 5 5 5 5 5 5
PY8 2 2 2 2 2 2
PY9 4 4 4 4 4 4
PY10 5 5 5 5 5 5
PY11 2 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • • Bastable, S (2023). Eğitimci Olarak Hemşire: Öğretme ve Öğrenme İlkeleri (Çeviri: Keçeci, A., Işık), 5. Baskı, Nobel Tıp Yayınevi, İstanbul.
  • • Bastable, S (2008). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning Practice. 3th Edition, Jones and Bartlett Publishing, USA.
  • • Iwasiw, C. L(2014). Curriculum Development in Nursing Education. 3th Edition, Jones and Bartlett Publishing, USA.
  • • Morin, K (2014). Nursing education: The past, present and future. Journal of Health Specialties, 2(4): 136-141.
  • • WHO (2016). Nurse educator core competencıes. WHO Document Production Services, Geneva, Switzerland
  • • Bastable, S (2023). Eğitimci Olarak Hemşire: Öğretme ve Öğrenme İlkeleri (Çeviri: Keçeci, A., Işık), 5. Baskı, Nobel Tıp Yayınevi, İstanbul.
  • • Bastable, S (2008). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning Practice. 3th Edition, Jones and Bartlett Publishing, USA.
  • • Iwasiw, C. L(2014). Curriculum Development in Nursing Education. 3th Edition, Jones and Bartlett Publishing, USA.
  • • Morin, K (2014). Nursing education: The past, present and future. Journal of Health Specialties, 2(4): 136-141.
  • • WHO (2016). Nurse educator core competencıes. WHO Document Production Services, Geneva, Switzerland
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 6 30
Araştırma 1 5 5
Diğer Faaliyetler 2 6 12
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 7 7
Final 1 1 1
Uygulama 14 3 42
Toplam İş Yükü 126
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0