| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Eğitimi II | HMF206 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 3 | 4,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup sunumları |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Sağlık eğitimi sürecini ve hemşirenin sağlık eğitimindeki rolünü inceleyerek, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi gereksinimlerini öğretme-öğrenme süreci doğrultusunda gerçekleştirmeyi benimseyen hemşireler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Öğrenme Kuramlarını Sağlık Bakım Alanına Uygulama, Öğrenenin Gelişim Evreleri, Öğrenenlerin Uyum, Motivasyon Ve Sağlık Davranışları, Yetişkinlerde Okuryazarlık, Yetersizliği Ve Kronik Hastalığı Olan Öğrenenlerin Eğitimi, Eğitimde Teknoloji |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitim sürecinin etik, yasal ve ekonomik temellerini açıklama |
| 2 | Eğitim sürecinde yararlanılan öğrenme kuramlarını karşılaştırma |
| 3 | Öğrenenin gelişim evrelerinin eğitim sürecindeki önemini ifade etme |
| 4 | Uyum ve motivasyonunun sağlık davranışları üzerindeki etkisini açıklama |
| 5 | Yetişkin okuryazarlığının değerlendirilmesinde bireye uygun olan yaklaşımları seçme |
| 6 | Yetersizliği/kronik hastalığı olan öğrenenlerin eğitiminde dikkat edilmesi gerek noktaları fark etme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse Giriş | Görüşme, Uygulama |
| 2. Hafta | Öğrenme Kuramlarını Sağlık Bakım Alanına Uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 3. Hafta | Öğrenenin Gelişim Evreleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Öğrenenlerin Uyum, Motivasyon Ve Sağlık Davranışları | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Yetişkinlerde Okuryazarlık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 6. Hafta | Yetersizliği Ve Kronik Hastalığı Olan Öğrenenlerin Eğitimi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Eğitimde Teknoloji | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 8. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 9. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 10. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 10. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 11. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 11. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 12. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 12. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 13. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 13. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 14. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| 14. Hafta | Eğitsel Uygulamalar | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 6 | 30 |
| Araştırma | 1 | 5 | 5 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 7 | 7 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 126 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||