| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlığı Geliştirme | HMF202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Kütüphane çalışması, soru-cevap, eleştirel kitap okuma, anlatım, örnek olay tartışması |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrenciye, her yaş grubundaki bireylerin sağlığının hemşirelik uygulamaları ile nasıl geliştirileceği ile ilgili bilgi kazandırmaktır |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde sağlık, hastalık, sağlığı koruma ve sağlığı geliştirme kavramları, koruma düzeyleri, sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimi, sağlık politikaları ve sağlığın geliştirilmesi, temel sağlık hizmetleri, sağlık hizmetlerinin sosyalleştirilmesi kanunun ilkeleri, birinci basamak sağlık hizmetleri, çevreye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri, sağlık okuryazarlığı, beslenme ve sağlığın geliştirilmesi, fiziksel aktivite ve sağlığın geliştirilmesi, stres yönetimi ve sağlığın geliştirmesi, madde / tütün kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi, sosyal destek ve sağlığın geliştirilmesi, holistik yaklaşımın geliştirilmesi, sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü, adölesan ve genç sağlığının geliştirilmesi yer almaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sağlığı geliştirmenin temel felsefesini kavrar |
| 2 | Sağlığın geliştirilmesinin önemini ifade edebilir |
| 3 | Sağlık Hizmetlerinin tarihsel gelişimini tartışabilir |
| 4 | Birinci basamak sağlık hizmetlerini tartışabilir |
| 5 | Çevreye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri tartışabilir |
| 6 | Sağlık okuryazarlığını tartışabilir |
| 7 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesini tartışabilir |
| 8 | Fiziksel aktivite ve sağlığın geliştirilmesini tartışabilir |
| 9 | Stres yönetimi ve sağlığın geliştirmesini tartışabilir |
| 10 | Madde / tütün kullanımı ve sağlığın geliştirilmesini tartışabilir |
| 11 | Sosyal destek ve sağlığın geliştirilmesini tartışabilir |
| 12 | Holistik yaklaşımın geliştirilmesini tartışabilir |
| 13 | Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü tartışabilir |
| 14 | Adölesan ve Genç sağlığının geliştirilmesini tartışabilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş – bilgilendirme- beklentilerin tartışılması | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Sağlık, hastalık, sağlığı koruma ve sağlığı geliştirme kavramları | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sağlık Hizmetlerinin tarihsel gelişimi Sağlık Politikaları ve Sağlığın Geliştirilmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık hizmetlerinin sosyalleştirilmesi kanunun ilkeleri | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Birinci basamak sağlık hizmetleri Çevreye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Sağlık okuryazarlığı, Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Fiziksel aktivite ve sağlığın geliştirilme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav - Ödev | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Stres yönetimi ve sağlığın geliştirmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | Madde / tütün kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | |
| 11. Hafta | Sosyal destek ve sağlığın geliştirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 12. Hafta | Holistik yaklaşımın geliştirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 13. Hafta | Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Adölesan ve Genç sağlığının geliştirilmesi Dersin Değerlendirilmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | DK14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 14 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 4,5 | 4,5 |
| Araştırma | 1 | 14 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||