| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fiziksel Değerlendirme | HMF209 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Düz Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY (Güz) |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AÇIL (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Nagihan İLASLAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bireylerin, fiziksel değerlendirmede kullanılan hasta muayene tekniklerini ve sorunları değerlendirmeyi öğrenmesi sağlanarak hastadan tıbbi öykü almayı öğrenmesi, hemşirelik tanısını belirlemesinde temel oluşturacak verileri toplayabilmesi, temel muayene yöntemlerini öğrenmesi, muayene yöntemleri ile elde ettiği verileri değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Fiziksel değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler, Veri toplama, Hastanın bedensel ve ruhsal hazırlığı, Deri, saç ve tırnak değerlendirme, Baş, göz ve kulak değerlendirme, Burun, ağız ve boğaz değerlendirme, Solunum sistemi değerlendirmesi, Kardiovasküler sistem değerlendirmesi, Gastrointestinal sistem değerlendirmesi, Nörolojik sistem değerlendirmesi, Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi, Genital organları değerlendirme, Meme muayenesi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sağlıklı ya da hasta bireyin sağlık durumuna ilişkin temel verileri toplar ve uygular. |
| 2 | Sağlıklı ve hasta bireyler ile görüşme ve fiziksel değerlendirme tekniklerini uygular. |
| 3 | Bireyler hakkında topladığı verileri ve hemşirelik tanılarının oluşturulmasındaki katkıyı değerlendirir. |
| 4 | Fiziksel değerlendirme için ortamı, bedensel ve ruhsal yönden bireyi hazırlar ve değerlendirir. |
| 5 | Bireylerin sağlık durumuna ilişkin topladığı veriler ile klinik yargılar oluşturur. |
| 6 | Fiziksel değerlendirme ile sentez ve gözlemleme, bilgi toplama, sonuçlar hakkında analiz ve yorum yapma yeteneğini edinmiştir. |
| 7 | Fiziksel değerlendirme dersi ile ilgili konuları mesleki eğitim ve işlevlerindeki yeri ve önemini bilir, uygun şekilde kullanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, ders içeriği ve kaynaklar hakkında bilgi verme | Görüşme |
| 2. Hafta | Fiziksel değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler Veri toplama | Görüşme |
| 3. Hafta | Hastanın bedensel ve ruhsal hazırlığı | Görüşme |
| 4. Hafta | Deri, saç ve tırnak değerlendirme | Görüşme |
| 5. Hafta | Baş, göz ve kulak değerlendirme | Görüşme |
| 6. Hafta | Burun, ağız ve boğaz değerlendirme | Görüşme |
| 7. Hafta | Solunum sistemi değerlendirmesi | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | VİZE | |
| 9. Hafta | Kardiovasküler sistem değerlendirmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 10. Hafta | Gastrointestinal sistem değerlendirmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 11. Hafta | Nörolojik sistem değerlendirmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Genital organları değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Meme muayenesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY | 2A | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY | 2A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY | 2B | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY | 2B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 1 | 4,5 | 4,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||