| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Eğitimi I | HMF205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 3 | 4,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup Çalışması ve Grup Sunumları |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ayla KEÇECİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Sağlık eğitimi sürecini ve hemşirenin sağlık eğitimindeki rolünü inceleyerek, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi gereksinimlerini öğretme-öğrenme süreci doğrultusunda gerçekleştirmeyi benimseyen hemşireler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Sağlık Hizmetlerinde Eğitime Genel Bakış, Sağlık Eğitiminin Etik, Hukuki ve Ekonomik Temelleri, Öğrenmenin Belirleyicileri, Davranışsal Hedefler ve Öğretim Planları,Öğretim Yöntemleri ve Ortamları, Öğretim Materyalleri, Sağlık Eğitiminde Değerlendirme |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | Sağlık eğitimi sürecini seçilen bir eğitim etkinliğinde sergileme. |
| 1 | Sağlık bakım hizmetlerinde hemşirenin eğitimci rolünü açıklama |
| 2 | Öğrenmenin belirleyicilerini karşılaştırma |
| 3 | Sağlık eğitimine yönelik davranışsal hedef oluşturma yaklaşımlarını açıklama |
| 4 | Sağlık eğitim ortamlarında kullanılan öğretim yöntemlerini karşılaştırma |
| 5 | Sağlık eğitiminde yararlanılan öğretim materyallerinin özelliklerini açıklama |
| 6 | Sağlık eğitiminde değerlendirme yaklaşımlarını tanımlama |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sağlık Hizmetlerinde Eğitime Genel Bakış | Görüşme |
| 2. Hafta | Öğrenmenin Belirleyicileri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Davranışsal Hedefler ve Öğretim Planları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Araştırma |
| 5. Hafta | Öğretim Yöntemleri ve Ortamları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 6. Hafta | Öğretim Materyalleri | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Sağlık Eğitiminde Değerlendirme | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Eğitsel Sunumlar | Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Eğitsel Sunumlar | Uygulama, Görüşme |
| 11. Hafta | Eğitsel Sunumlar | Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Eğitsel Sunumlar | Uygulama, Görüşme |
| 13. Hafta | Eğitsel Sunumlar | Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | Eğitsel Sunumlar | Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 |
| PY2 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 | 4 |
| PY3 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 | 4 |
| PY6 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 | 4 |
| PY7 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 |
| PY8 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 |
| PY9 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 | 4 |
| PY10 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 |
| PY11 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 4 | 16 |
| Araştırma | 1 | 5 | 5 | |
| Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 6 | 3 | 18 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 7 | 7 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 119 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||