| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizyopatoloji | HMF104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, düz anlatım, soru-cevap,tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ders fizyolojik sürecin bozulduğu durumlarda ortaya çıkan değişiklikler hakkında bilgi kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Hücresel Adaptasyon, Yaralanma Ve Ölüm, İnflamatuar Tepki, Stres ve Uyum, Hücre Farklılaşmasında Değişiklikler: Neoplazi, Örnek Vaka-1,Atheroskleroz süreci,Hepatobiliyer sistem işlevindeki değişiklikler, Beslenme Durumundaki Değişiklikler, Isı Düzenlenmesindeki Değişiklikler, Örnek Vaka-2, Ağrı, Aktivite Toleransı Değişiklikleri, Hücre Genetiği Kontrolü ve Kalıtım |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Homeostazisi bilme |
| 2 | Homeostazisi bozan durumları tanıyabilme |
| 3 | Homeostazisin bozulduğu durumlarda ortaya çıkan sorunları açıklayabilme |
| 4 | Hastalık semptomlarının fizyopatolojisini bilme |
| 5 | Hücrenin genetik kontrolünü bilme |
| 6 | Hastalık semptomlarına yönelik hemşirelik bakımını bilme |
| 7 | Hastalık semptomlarına yönelik hemşirelik bakımı planlayabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, Ders Tanıtımı | |
| 2. Hafta | Hücresel Adaptasyon, Hemoostazis | |
| 3. Hafta | İmmünite ve İnflamatuar Tepki | |
| 4. Hafta | Hücre Farklılaşmasında Değişiklikler: Neoplazi | |
| 5. Hafta | Hematopoetik Sistem | |
| 6. Hafta | Hücrenin Genetik Kontrolü ve Kalıtım | |
| 7. Hafta | Deri Fizyopatolojisi | |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Kardiyovasküler Sistem Fizyopatolojisi | |
| 10. Hafta | Solunum Sistemi Fizyopatolojisi | |
| 11. Hafta | Şok Fizyopatolojisi | |
| 12. Hafta | Sindirim Sistemi Fizyopatolojisi | |
| 13. Hafta | Üriner Sistem Fizyopatolojisi | |
| 14. Hafta | Sinir Sistemi Fizyopatolojisi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ||||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ||||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ||||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ||||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 1 | 3,5 | 3,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||