| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce I | ING101 | İngilizce | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Derse giriş soruları Ders kitabı Dersle ilgili çalışma kağıtları Ödev |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin kendi akademik alanlarında çeşitli kaynaklara ulaşıp bunları verimli bir biçimde kullanabilmeleri, bilgi alış verişi yapabilmeleri ve İngilizce’ yi gelecekteki iş yaşamlarında etkin bir biçimde kullanabilmeleri için gerekli olan sözlü ve yazılı iletişim bilgi ve becerilerini kazandırıp geliştirmelerine katkıda bulunmak ve bu amaçları gerçekleştirirken öğrencilerin bilgili, kültürlü, ahlaki değerleri olan, yapıcı, yaratıcı, özgün, yeniliklere açık biçimde yetişmelerini sağlayacak dünya standartlarında eğitim ve öğretim verilmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | İngilizce 101 dersi A1-A2 düzeyindeki birinci sınıf öğrencilerinin temel dilbilgisi, dil becerileri, iletişim ve telaffuz konularındaki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini hedefleyen bütünleşik bir ders planıyla, öğrencilerin İngilizce diline hakim olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, bu ders; birinci sınıf öğrencilerine bir İngilizce anlatılan bir dersi takip edebilmeleri ve işyeri ortamlarında gereken etkili yabancı dil stratejilerini benimsemeleri için gereken yabancı dil altyapısını sağlamaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel dilbilgisi, kelime ve 3 beceri (okuma, dinleme ve konuşma) alanlarında İngilizce bilgisini başlangıç düzeyinde (A1-A2) şekillendirirler. |
| 2 | İngilizce dili ile ilgili bilgiye nasıl ulaşabileceğini bilir. |
| 3 | Söz konusu dilde ulaştığı bilgilerden çeşitli durumlarda, akademik çalışmalarında ve ilerideki iş yaşamında etkin bir biçimde faydalanır. |
| 4 | Söz konusu dilde, duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. |
| 5 | Söz konusu dili konuşan ülkelerin kültürlerine karşı farkındalık geliştirerek, farklı milletlere bilinçli bir şekilde sahip çıkar. |
| 6 | Dünya dili olan İngilizce’ye yetkinlikle kullanma imkânına sahip olarak Dünya gündemini ve bilimsel yayınları düzenli olarak takip eder ve bu alanlarda kendi fikirlerini İngilizce dilinde etkin bir şekilde ifade edebileceği platformlar geliştirir. |
| 7 | Demokratik davranan, yabancı kültürlere hoşgörülü olan ve insan haklarına saygılı bir yaşam anlayışını benimser. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Unit 1 Where are you from? | |
| 2. Hafta | Unit 2 Everyday life | |
| 3. Hafta | Unit 2 Everyday life Unit 3 What do you like to do? | |
| 4. Hafta | Unit 3 What do you like to do? Unit 4 Meet the family | |
| 5. Hafta | Unit 4 Meet the family Unit 5 Out on the town | |
| 6. Hafta | TEKRAR | |
| 7. Hafta | ARA SINAV | |
| 8. Hafta | Unit 5 Out on the town | |
| 9. Hafta | Unit 6 Welcome home | |
| 10. Hafta | Unit 6 Welcome home Unit 7 I can do that | |
| 11. Hafta | Unit 7 I can do that | |
| 12. Hafta | TEKRAR | |
| 13. Hafta | FINAL |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK | 1A | Vize | 40,00 |
| Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK | 1A | Final | 50,00 |
| Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK | 1A | Kanaat | 10,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK | 1B | Vize | 40,00 |
| Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK | 1B | Final | 50,00 |
| Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK | 1B | Kanaat | 10,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||