Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgiye Ulaşma HMF115 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım-Görsel Sunum
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY, Dr. Öğr. Üyesi SELİN KESKİN KIZILTEPE
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Nagihan İLASLAN (Güz)
Dersin Amacı Doğru ve güvenilir bilgi kaynaklarını ve bunlara ulaşma yollarını öğretmek
Dersin İçeriği Bilimin hemşirelikte yeri ve önemi, bilimsel yayının özellikleri, bilimsel amaçlı bilgiye ulaşma, veri tabanları-internet araçlarının kullanılması, kaynak gösterme, bilimsel bilginin sunulması
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Güvenilir bilgi kaynaklarını bilir
2 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
3 İnternet kaynaklarını ödev ve araştırma yapmada etkin olarak kullanabilir.
4 Bilimsel yayın türlerini bilir
5 Literatür taramayı bilir
6 Kaynak taramayı bilir.
7 Etkili sunum hazırlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Bilimin hemşirelik uygulamalarındaki yeri Görüşme
2. Hafta Bilimsel bir yayının özellikleri Görüşme
3. Hafta Kütüphanelerden bilgiye ulaşma Görüşme
4. Hafta Bilimsel amaçlı Internet kullanımı Görüşme
5. Hafta Internet ile bilgi paylaşımı Görüşme
6. Hafta Internet araçların kullanımı Görüşme
7. Hafta Bilgi içerikli elektronik dosya formatları Görüşme
8. Hafta Vize
9. Hafta Internet’te literatür tarama Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Bilimsel veri tabanları kullanımı I Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
11. Hafta Bilimsel veri tabanları kullanımı II Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Kaynak gösterimi Görüşme
13. Hafta Bilginin paylaşımı ve sunumu Görüşme
14. Hafta PowerPoint kullanımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen,
2 Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen
3 Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen,
4 Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen
5 Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan,
6 Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen,
7 Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan,
8 Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan,
9 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen
10 Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 4 4 4 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4 4 4
PY6 5 5 5 5 5 5 5
PY7 4 4 4 4 4 4 4
PY8 2 2 2 2 2 2 2
PY9 5 5 5 5 5 5 5
PY10 4 4 4 4 4 4 4
PY11 4 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Nihal, M. N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik [Nursing research. Process, implementation, and critics]. Ankara: Nobel yayınevi
  • Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Karadağlı, F. (2016). Profesyonel hemşirelikte etik. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(3), 197-200.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., & Leech, N. L. (2015). Uygulamada araştırma yöntemleri: desen ve analizi bütünleştiren yaklaşım (Çev. Ed.: Selahattin Turan).Nobel yayınevi.
  • Tanrıöğen, A. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Nagihan İLASLAN 1A Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Nagihan İLASLAN 1A Final 60,00
Toplam 100,00
Dr. Öğr. Üyesi Nagihan İLASLAN 1B Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Nagihan İLASLAN 1B Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 12,5 1 12,5
Diğer Faaliyetler 6 1 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0