| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikrobiyoloji-Parazitoloji | HMF113 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım-Görsel Sunum-Grup tartışması |
| Dersin Koordinatörü | Uzman EMEL AKBAŞ |
| Dersi Veren(ler) | Uzman EMEL AKBAŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerine; Mikrobiyoloji ve alt disiplinleri olan bilimler ile tanıştırmak, enfeksiyon hastalıklarının etkeni olan mikroorganizmaların(Bakteri, parazit, virüs, mantar) tanısı, tedavisi ve enfeksiyonlardan korunmak için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırarak bu konularda bilgi sahibi hemşireler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçe,mikrobiyolojide kullanılan araç, gereç ve cihazlar, bakteriyel boyalar ve boyama yöntemleri, Bakteri yapı ve fizyolojisi, bakteri genetiği ve antimikrobik maddeler Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, örnek alma teknikleri, İmmünoloiye giriş ve immün sistemin yapısı, Antijenler, İmmünoglobülinler (antikorlar, İmmün Yanıt Oluşması, Aşılar ve Bağışık Serumlar, Gram pozitif koklar Stafilokoklar, Gram pozitif koklar Streptokoklar, Enterobacteriaceae, Non fermentatifler, Mycobacteriler ve gram pozitif çomaklar, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon, mikrobiyolojik tanı yöntemleri, Tıbbi parazitoloji helmintlere giriş ve nematodların genel özellikleri, Bağırsak nematodları, sestodların genel özellikleri, Protozoonların genel özellikleri ve tıbbi parazitoloji içerisinde yer alan protozoonlar, Kan ve doku protozoonları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Mikrobiyoloji ile ilgili temel kavramları açıklar |
| 2 | Mikrobiyoloji laboratuarında kullanılan malzeme ve teknikleri bilir |
| 3 | Mikrobiyolojik örnek alma yöntemlerini ve taşınmada dikkat edilecek konuları bilir |
| 4 | Bakterilerin yapılarını, metabolizmasını ve genetik özellikleri bilme |
| 5 | Bağışıklık bilimi hakkında genel bilgi edinip, antijen ve antikorların özelliklerini bilir |
| 6 | Bakterilerin bulaşma yolları ve korunma yollarını bilir |
| 7 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, etki mekanizmalarını bilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçe,mikrobiyolojide kullanılan araç, gereç ve cihazlar, bakteriyel boyalar ve boyama yöntemleri | |
| 2. Hafta | Bakteri yapı ve fizyolojisi, bakteri genetiği ve antimikrobik maddeler Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, örnek alma teknikleri | |
| 3. Hafta | İmmünoloiye giriş ve immün sistemin yapısı | |
| 4. Hafta | Antijenler, İmmünoglobülinler (antikorlar) | |
| 5. Hafta | İmmün Yanıt Oluşması, Aşılar ve Bağışık Serumlar | |
| 6. Hafta | Gram pozitif koklar Stafilokoklar | |
| 7. Hafta | Gram pozitif koklar Streptokoklar | |
| 8. Hafta | Enterobacteriaceae | |
| 9. Hafta | Non fermentatifler | |
| 10. Hafta | Mycobacteriler ve gram pozitif çomaklar | |
| 11. Hafta | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon, mikrobiyolojik tanı yöntemleri | |
| 12. Hafta | Tıbbi parazitoloji helmintlere giriş ve nematodların genel özellikleri Bağırsak nematodları, sestodların genel özellikleri | |
| 13. Hafta | Protozoonların genel özellikleri ve tıbbi parazitoloji içerisinde yer alan protozoonlar, | |
| 14. Hafta | Kan ve doku protozoonları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Uzman EMEL AKBAŞ | 1A | Vize | 40,00 |
| Uzman EMEL AKBAŞ | 1A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Uzman EMEL AKBAŞ | 1B | Vize | 40,00 |
| Uzman EMEL AKBAŞ | 1B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 2,5 | 2,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||