| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anatomi | HMF105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü sunum Maket simulasyon |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail MALKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Deniz ŞENOL (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci insan vücudunu oluşturan organ ve organ sistemlerini tanır, organ ve sistemlerin birbiri ile ilişkisini öğrenir. |
| Dersin İçeriği | Anatomiye giriş- Anatomi terminolojisi, Lokomotor sisteme giriş, Osteoloji, Eklemler, Kaslar, Solunum sistemi, Dolaşım sistemi, Sindirim sistemi, Ürogenital sistemi, Endokrin sistemi, Sinir sistemi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anatominin tanımı ve amacını öğrenir |
| 2 | Anatomi terminolojisi hakkında temel bilgileri öğrenir |
| 3 | Yapıların isimlendirilmesinde sık kullanılan terimleri öğrenir. |
| 4 | Kemikleri tanır, üzerlerindeki yapıları isimlendirir. |
| 5 | Kasları ve yaptırdıkları hareketleri öğrenir. |
| 6 | Kas kompartımanlarının kanlanmasını vücut yüzeyinin innervasyonunu öğrenir. |
| 7 | Vücut sistemi organlarının yerleşimlerini, komşuluklarını, anatomik yapılarını, kanlanmasını ve innervasyonlarını öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Anatomiye giriş- Anatomi terminolojisi | |
| 2. Hafta | Lokomotor sisteme giriş | |
| 3. Hafta | Osteoloji | |
| 4. Hafta | Eklemler | |
| 5. Hafta | Kaslar | |
| 6. Hafta | Solunum sistemi | |
| 7. Hafta | Dolaşım sistemi | |
| 8. Hafta | Sindirim sistemi-1 | |
| 9. Hafta | Sindirim sistemi-2 | |
| 10. Hafta | Ürogenital sistemi | |
| 11. Hafta | Endokrin sistemi-1 | |
| 12. Hafta | Endokrin sistemi-2 | |
| 13. Hafta | Sinir sistemi – 1 | |
| 14. Hafta | Sinir sistemi - 2 |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Deniz ŞENOL | 1A | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Deniz ŞENOL | 1A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Doç. Dr. Deniz ŞENOL | 1B | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Deniz ŞENOL | 1B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5 | 70 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 13,5 | 1 | 13,5 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||