| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kişilerarası İlişkiler | HMF103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, düz anlatım, soru-cevap,tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel KARACA |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aysel KARACA (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda hemşirelik 1. sınıf öğrencilerinin kendilerini tanımada farkındalık oluşturmaları, kişiler arası iletişim konusunda standart bilgi beceri ve tutum kazanmaları amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | kendini Tanıma, Duygu Düşünce Davranış, Davranış Biçimleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kendini tanıma kavramını açıklayabilmeleri |
| 1 | Kendini tanıma kavramını açıklayabilmeleri |
| 2 | Kendini tanımayı etkileyen faktörleri ayırt edebilmeleri |
| 2 | Kendini tanımayı etkileyen faktörleri ayırt edebilmeleri |
| 3 | Kendini tanımanın ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ifade edebilmeleri |
| 3 | Kendini tanımanın ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ifade edebilmeleri |
| 4 | Kendini tanımayı artırmanın yollarını bilmeleri |
| 4 | Kendini tanımayı artırmanın yollarını bilmeleri |
| 5 | Öğrencilerin atılgan davranmayı engelleyen faktörleri sayabilmeleri |
| 5 | Öğrencilerin atılgan davranmayı engelleyen faktörleri sayabilmeleri |
| 6 | Atılgan davranış özelliklerini ayırt edebilmeleri |
| 6 | Atılgan davranış özelliklerini ayırt edebilmeleri |
| 7 | Atılgan davranma örneklerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri. |
| 7 | Atılgan davranma örneklerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri. |
| 8 | İsteğini iletirken kendisini etkileyen iç ve dış faktörleri sıralayabilmeleri |
| 8 | İsteğini iletirken kendisini etkileyen iç ve dış faktörleri sıralayabilmeleri |
| 9 | İsteği iletirken yaşadıkları güçlükleri sıralayabilmeleri |
| 9 | İsteği iletirken yaşadıkları güçlükleri sıralayabilmeleri |
| 10 | İstek iletme ilkelerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri |
| 10 | İstek iletme ilkelerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri |
| 11 | Etkili baş etme yöntemlerini söyleyebilmeleri |
| 11 | Etkili baş etme yöntemlerini söyleyebilmeleri |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | KENDİNİ TANIMANIN ÖNEMİ | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 1. Hafta | KENDİNİ TANIMANIN ÖNEMİ | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | KENDİNİ TANIMA PENCERESİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 2. Hafta | KENDİNİ TANIMA PENCERESİ | Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | KENDİNİ TANIMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | KENDİNİ TANIMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 4. Hafta | DUYGU VE DAVRANIŞLARIN KAYNAĞI | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma, Görüşme |
| 4. Hafta | DUYGU VE DAVRANIŞLARIN KAYNAĞI | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama |
| 5. Hafta | DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN SAĞLIKLA İLİŞKİSİ | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN SAĞLIKLA İLİŞKİSİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | KENDİ DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİNİ TANIMA | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 9. Hafta | KENDİ DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİNİ TANIMA | Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Araştırma |
| 10. Hafta | ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME | Araştırma, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 12. Hafta | BEN DİLİ İLE KENDİNİ İFADE ETME | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | BEN DİLİ İLE KENDİNİ İFADE ETME | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Uygulama |
| 13. Hafta | KENDİ KENDİNE YARDIM | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | KENDİ KENDİNE YARDIM | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Aysel KARACA | 1A | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Aysel KARACA | 1A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Doç. Dr. Aysel KARACA | 1B | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Aysel KARACA | 1B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 11 | 1 | 11 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||