| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hemşireliğe Giriş | HMF101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Düz Anlatım-Soru-cevap-Tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AÇIL (Güz) |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AÇIL (Güz) |
| Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizde hemşireliğin gelişimi ve konumu, hemşireliğin görev yetki ve sorumlulukları, hemşirelik ile ilgili temel kavramlar (insan, sağlık/hastalık, çevre, hemşirelik) etik-etik kodlar, meslekleşme süreci ve hemşirelik felsefesi ile hemşirelik teorileri hakkında bilgi kazanılması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Dünyada Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi , Türkiye’de Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi, Temel Kavramlar İnsan, Sağlık, Hastalık, Çevre, Hemşirelik, Hemşirelik, Hemşirelikte Etik ve Etik Kodlar, Meslekleşme Süreci, Hemşire Teorisyenler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Dünyada hemşireliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olma |
| 2 | Türkiye’de hemşireliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. |
| 3 | Hemşirelikle ilgili temel kavramları (insan, sağlık/hastalık, çevre, hemşirelik) açıklama. |
| 4 | Kavramlararası ilişkileri açıklama. |
| 5 | Etik-Etik kodlar hakkında bilgi sahibi olma. |
| 6 | Meslekleşme sürecinin hemşireliğin konumu üzerindeki etkisini değerlendirme. |
| 7 | Hemşirelik felsefesi ışığında hemşirelik teorilerinin hemşirelik üzerindeki etkisini değerlendirebilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dünyada Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi | Görüşme |
| 2. Hafta | Türkiye’de Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi | Görüşme |
| 3. Hafta | Temel Kavramlar İnsan | Görüşme |
| 4. Hafta | İnsan | Görüşme |
| 5. Hafta | Sağlık | Görüşme |
| 6. Hafta | Hastalık | Görüşme |
| 7. Hafta | Çevre | Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Hemşirelik | Görüşme |
| 10. Hafta | Hemşirelikte Etik ve Etik Kodlar | Görüşme |
| 11. Hafta | Meslekleşme Süreci | Görüşme |
| 12. Hafta | Hemşire Teorisyenler | Görüşme |
| 13. Hafta | Hemşire Teorisyenler | Görüşme |
| 14. Hafta | Hemşire Teorisyenler | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ✔ | |||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY | 1A | Vize | 40,00 |
| Doç. Dr. Ayşe DEMİRAY | 1A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AÇIL | 1B | Vize | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AÇIL | 1B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13,5 | 1 | 13,5 |
| Araştırma | 9,5 | 2 | 19 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||