| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarla Bitkileri | ZFZ218 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Tarla tarımının tarihçesi ve ekonomik önemi, tarımın yapısı ve arazi kullanımı, tarla bitkilerinin kullanım amacına göre sınıflandırılması. Tarım sistemleri, tarla tarımının alt yapısı, toprak ve toprağın işlenmesi, bitki ve su ilişkileri, bitkilerde büyüme ve gelişme fizyolojisi,bitki besleme. Tohum ve tohumluk, ekim,bakım,sulama,bitki koruma,hasat ve harman. Tarla bitkileri ürünlerinin depolanması ve hasat sonrası fizyolojisi. Bitki ıslahı ve temel prensipleri. Tarla bitkilerinde tohumluk, sertifikasyon ve standardizasyon. Tahıllar ve endüstri bitkilerinin tanımı,ekonomik önemi, tarımı ve kullanılması. |
| Dersin İçeriği | Ders, tarla bitkilerinin kullanım amacına göre sınıflandırılması, tarım sistemleri, tarla tarımının alt yapısı, toprak ve toprağın işlenmesi, bitki ve su ilişkileri, bitkilerde büyüme ve gelişme fizyolojisi,bitki besleme. Tohum ve tohumluk,ekim, bakım, sulama,bitki koruma, hasat ve harman. Tarla bitkileri ürünlerinin depolanması ve hasat sonrası fizyolojisi. Bitki ıslahı ve temel prensipleri. Tarla bitkilerinde tohumluk, sertifikasyon ve standardizasyon. Tahıllar ve endüstri bitkilerinin tanımı,ekonomik önemi, tarımı ve kullanılması konularını içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tarla bitkileri içerisinde yer alan tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri ve yembitkilerinin yetiştiriciliği konusunda üreticilere bilgiler aktarabilir |
| 2 | Tarla tarımının önemli problemlerini belirleyebilir ve bu problemleri çözümüne yönelik fikirleri üretebilir |
| 3 | Bölgesindeki tarla bitkilerinin problemlerini çözecek projeleri hazırlayabilir ve bunların uygulanmasında görev alabilir |
| 4 | Tarla bitkileri uygulamalarında çevreye duyarlı bireyler olabilirler |
| 5 | Önemli tarla bitkileri türlerinin morfolojik özelliklerini bilme |
| 6 | Önemli tarla bitkisi türlerinin teşhisini yapabilme |
| 7 | Üretilen Tarla bitkileri için uygun depolama koşullarını bilir |
| 8 | Üreticilerin amacına uygun tarla bitkilerini önerebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarla tarımının tarihçesi ve ekonomik önemi, tarımın yapısı ve arazilerin kullanım durumu | |
| 2. Hafta | Tarım sistemleri | |
| 3. Hafta | Bitkilerde büyüme,gelişme fizyolojisi ve bitki besleme | |
| 4. Hafta | Tohum ve tohumluk | |
| 5. Hafta | Bitki ıslahı ve temel prensipler | |
| 6. Hafta | Tahıllar ve endüstri bitkilerinin tanımı, ekonomik önemi ve kullanımı | |
| 7. Hafta | Serin iklim tahılları tarımı | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Sıcak iklim tahılları tarımı | |
| 10. Hafta | Sıcak iklim tahılları tarımı | |
| 11. Hafta | Yağbitkileri tarımı | |
| 12. Hafta | Nişasta-şeker bitkileri tarımı | |
| 13. Hafta | Lif bitkileri tarımı | |
| 14. Hafta | TİBA bitkileri tarımı-I |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Final | 1 | 24 | 24 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||