| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarımsal Yapılar ve Sulama | ZFZ216 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Sulama sistemlerini, arazi ve su kaynaklarını ve sulama teknikleri hakkında bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | Sulama, sulama teknikleri, arazi ve su kaynakları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sulama sistemlerini öğrenir |
| 2 | Arazi ve su kaynaklarını öğrenir |
| 3 | Disiplinler arası çalışma ve takım çalışması yapabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 0. Hafta | Sulamaya giriş | |
| 2. Hafta | Sulama sistemleri | |
| 3. Hafta | Arazi ve su kaynakları | |
| 4. Hafta | Arazi ve su kaynakları | |
| 5. Hafta | Sulama teknikleri | |
| 6. Hafta | Sulama teknikleri | |
| 7. Hafta | Sulama teknikleri | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Arazi kullanımı | |
| 10. Hafta | Arazi kullanımı | |
| 11. Hafta | Etkili ve verimli sulama yöntemleri | |
| 12. Hafta | Etkili ve effektif kullanım | |
| 13. Hafta | Etkili sulama teknikleri | |
| 14. Hafta | Toprak yapısı ve özellikleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 5 | 1 | 5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 21 | 21 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||