| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarım Alet ve Makineleri | ZFZ215 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bitki koruma makinaları hakkında bilgi kazanımı sağlamak, etkin ve çevreye duyarlı ilaç uygulama tekniklerini tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği | Tarımsal savaş teknikleri, Bitki koruma alnındaki kavramların tanıtılması, Norm, doz kavramına etkili faktörler, Pulverizatör pompalarının seçim kriterleri, Pulverizatör memelerinin önemi, Püskürtme rampalarının doğru ayarlanması, Sürüklenmenin çevreye olumsuz etkileri ve bu etkilerin minimize edilmesi, Kalibrasyonun önemi ve uygulama tekniği, Tarımsal ilaçlamada güvenlik |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, tarımsal savaşın gerekliliğini, zamanlamasını ve geçmişten günümüze pestisit uygulama tekniklerini öğrenir. |
| 2 | bitki koruma makinalarını sınıflandırarak bu makinaların tüm organlarını bilir |
| 3 | Damla oluşumunu ve damla oluşumuna etkili faktörleri açıklayabilir |
| 4 | Pestisit sürüklenmesi ve sürüklenmeye etkili faktörleri tanımlayabilir |
| 5 | Pülverizatörlerin kalibrasyonunu yapabilecektir |
| 6 | Entegre zararlı yönetimini ayrıntılı olarak tanımlayabilecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarım makinelerine giriş, tarımsal mekanizasyon, tarımsal mekanizasyonun gelişimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Termik motorlar ve tarım traktörleri, tarım traktörlerinin sınıflandırılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Toprak işleme makinaları, toprak işleme makinalarının sınıflandırılması, pulluklar, kültivatörler, çizeller, tırmıklar, dipkazanlar, merdaneler, toprak frezeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Ekim, dikim ve santrifüj serpme makinaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Gübreleme makinaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Sulama makinaları, pompa türleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Bitki koruma/tarımsal savaş teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Bitki koruma makinelerinin sınıflandırılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Tarla pülverizatölerinin tanıtılması, çalışma prensibinin açıklanması, depo, ragülatör, pompa, püskürtme rampası, vb. organlarının incelenmesi, depoya konulması gereken ilaç miktarının, uygulama normu ve dozunun hesaplanması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Bahçe pulverizatölerinin ve atomizarlerin tanıtılması, çalışma prensibinin açıklanması, depo, ragülatör, pompa, püskürtme rampası, vb. organlarının incelenmesi, sisleyici, tozlayıcılar ve granül aplikatörlerinin tanıtılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Hasat-harman makinaları, kaba yem (yeşil yem) hasat makineleri, namlu yapma ve ot çevirme makineleri, slaj makineleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Biçerdöver, biçer döverin ünitelerinin tanıtılması, biçerdöverin çalışma prensibi, balyalama makineleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Tarım makinelerinde iş güvenliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 6,5 | 6,5 |
| Final | 1 | 14 | 14 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||