| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toprak Bilgisi | ZFZ211 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ana materyallerin sınıflaması, doğası ve orijinleri, toprak oluşumu ve ilgili faktörler, toprak sınıflaması ve kullanımı, mineral toprakların fiziksel özellikleri, toprak suyunun davranışı ve karakteristikleri, toprak kolloitlerinin doğası ve pratikteki önemi, toprak reaksiyonu: asitlik ve alkalilik, toprak organizmaları, toprak organik maddesi ve organik topraklar, bitki besin elementleri ve bitkiye yarayışlılığı açısından topraktaki davranışları. |
| Dersin İçeriği | Toprak oluşumu, toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri. Bitki besleme gübreleme ve toprak erozyonu. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Toprağın oluşumunu açıklayabilecektir |
| 2 | Toprağın özelliklerini ve önemini tanımlayabilecektir |
| 3 | Bitki besnin elementlerinin önemini açıklayabilecektir |
| 4 | Toprak, bitki ve suyu analiz edebilecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kayaç ve mineraller | |
| 2. Hafta | Toprak oluşumu | |
| 3. Hafta | Ayrışma | |
| 4. Hafta | Toprak fiziği | |
| 5. Hafta | Kil mineralleri | |
| 6. Hafta | Toprak kimyası | |
| 7. Hafta | Tuzluluk ve alkalilik | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Toprak biyolojisi | |
| 10. Hafta | Organik madde | |
| 11. Hafta | Bitki belseme | |
| 12. Hafta | Gübre ve gübreleme | |
| 13. Hafta | Erozyon | |
| 14. Hafta | Toprak sınıflaması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 1 | 13 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11 | 11 |
| Final | 1 | 22 | 22 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||