| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | ING102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı farklı ve ilgi çekici konularda sunum hazırlama ve sunma yoluyla yabancı dili anlama, okuma, yazma ve konuşmayı geliştirme |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar, National Geographic okuyucularına yönelik özel sunum ve anlatımlar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, Görsel nesneler ve sunum yaparak kendini ifade yeteneği kazanır |
| 2 | Dilin doğru kullanımı öğrenir |
| 3 | resmi ve günlük konuşma arasındaki farklılıkları ayır eder |
| 4 | Uygun kelimeleri kullanarak konuşma becerisini geliştirir |
| 5 | Akademik ve iş hayatı için kendine özgü konuşma ve sorumluluk alma yeteneği kazanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, Ders hakkında genel bilgiler | |
| 2. Hafta | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (İzmir, UNIFEB, Taylor Swift, Yaşar, Milan Baros, vb) | |
| 3. Hafta | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (çiçekler, rüyalar, kar, çizgi film, Nicola Tesla, dalış, altın vb.) | |
| 4. Hafta | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Mevlana, Caroline Wozniachki, Mercedes SLS, İstanbul, Al Pacino) | |
| 5. Hafta | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Bungee Jumping, Cüneyt Arkın, Michael Jackson, Formula-1, Kemal Sunal, vb.) | |
| 6. Hafta | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Sıla, Karadeniz, Online Oyunlar, Türkan Şoray, vb.) | |
| 7. Hafta | Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Manga, Pixar Animations, Kont, Kırklareli, vb.) | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (Cupid Yunus, Mısır, Çinde Konfüçyüsçülük, insan vücudu, vb., ) | |
| 10. Hafta | National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (hayvan dişçisi, pandalar, gece avcısı, kalamar, vb.) | |
| 11. Hafta | National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (kuş cenneti, Capoeira dans, güneş sistemi, vb.) | |
| 12. Hafta | National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (örümcekler, ipek böceği, gerçek kazanan, penguenler, yıldız savaşları vb.) | |
| 13. Hafta | National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (gökdelen, okul müdürü, boyama, yabani hayvanlar, fal bakma vb.) | |
| 14. Hafta | National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (tehlikeli yemek, Fuji dağı, Maya uygarlığı, yunuslar, katil arılar vb.) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||