Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II ING102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı farklı ve ilgi çekici konularda sunum hazırlama ve sunma yoluyla yabancı dili anlama, okuma, yazma ve konuşmayı geliştirme
Dersin İçeriği Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar, National Geographic okuyucularına yönelik özel sunum ve anlatımlar
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci, Görsel nesneler ve sunum yaparak kendini ifade yeteneği kazanır
2 Dilin doğru kullanımı öğrenir
3 resmi ve günlük konuşma arasındaki farklılıkları ayır eder
4 Uygun kelimeleri kullanarak konuşma becerisini geliştirir
5 Akademik ve iş hayatı için kendine özgü konuşma ve sorumluluk alma yeteneği kazanır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanışma, Ders hakkında genel bilgiler
2. Hafta Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (İzmir, UNIFEB, Taylor Swift, Yaşar, Milan Baros, vb)
3. Hafta Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (çiçekler, rüyalar, kar, çizgi film, Nicola Tesla, dalış, altın vb.)
4. Hafta Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Mevlana, Caroline Wozniachki, Mercedes SLS, İstanbul, Al Pacino)
5. Hafta Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Bungee Jumping, Cüneyt Arkın, Michael Jackson, Formula-1, Kemal Sunal, vb.)
6. Hafta Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Sıla, Karadeniz, Online Oyunlar, Türkan Şoray, vb.)
7. Hafta Öğrencilerin seçeceği bazı konularda (önemli şehirler, kişiler ve aktiviteler gibi) sunumlar (Manga, Pixar Animations, Kont, Kırklareli, vb.)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (Cupid Yunus, Mısır, Çinde Konfüçyüsçülük, insan vücudu, vb., )
10. Hafta National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (hayvan dişçisi, pandalar, gece avcısı, kalamar, vb.)
11. Hafta National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (kuş cenneti, Capoeira dans, güneş sistemi, vb.)
12. Hafta National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (örümcekler, ipek böceği, gerçek kazanan, penguenler, yıldız savaşları vb.)
13. Hafta National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (gökdelen, okul müdürü, boyama, yabani hayvanlar, fal bakma vb.)
14. Hafta National Geographic Readers okuyucularına yönelik aktiviteler (tehlikeli yemek, Fuji dağı, Maya uygarlığı, yunuslar, katil arılar vb.)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği
3 Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği
4 Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi
5 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi
6 Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme
7 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme
8 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
9 Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme
10 İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 4 4 4 4 4
PY2 3 3 3 3 3
PY3 4 4 4 4 4
PY4 3 3 3 3 3
PY5 3 3 3 3 3
PY6 4 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4 4
PY9 3 3 3 3 3
PY10 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • İnternet, Okuma kütüphanesi dipnotları, HEINLE, CENGAGE Learning (seviye 3-4-5-6-7-8))
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 8 8
Final 1 15 15
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0