| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik I | FIZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuz KÖYSAL |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Genel Fizik kavramlarını öğretmek. Kavramlar arası ilişkileri kurmak. Kavramların uygulamalarını göstermek. |
| Dersin İçeriği | Ölçme ve birim sistemleri, Vektörler, Mekanik: Hareket, hız ve ivme, kuvvet ve denge, Newton kanunları, iş ve enerji, Basınç ve sıvılar, Elektrik yükü ve özellikleri, elektriklenme çeşitleri, Elektroskop, Coulomb kanunu, Elektrik alanı, Elektrik akımı, Direnç, Ohm kanunu, basit elektrik devreleri, Pil ve üreteçler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fizik konularıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
| 2 | Mekanik konusuyla ilgili alt kavramları tanımlayabilme/açıklayabilme. |
| 3 | İş ve enerjiyi tanımlayarak günlük yaşamdan örnekler vererek açıklayabilme. |
| 4 | Elektrik ve özellikleri konusunda temel süreçleri açıklayabilme. |
| 5 | Elektrik devreleri ile ilgili ilköğretim düzeyinde deney düzenekleri hazırlayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ölçü ve birimler | |
| 2. Hafta | Vektörler | |
| 3. Hafta | Mekanik: Hareket, hız ve ivme | |
| 4. Hafta | Kuvvet ve denge | |
| 5. Hafta | Newton kanunları | |
| 6. Hafta | İş ve enerji | |
| 7. Hafta | Basınç ve sıvılar | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Elektriksel yük ve özellikleri | |
| 10. Hafta | Elektriklenme çeşitleri | |
| 11. Hafta | Elektriksel alan, akım ve direnç | |
| 12. Hafta | Ohm kanunu | |
| 13. Hafta | Elektrik devreleri | |
| 14. Hafta | Piller ve üreteçler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|