| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikrobiyoloji | ZFZ203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; mikroorganizmaları (bakteri, fitoplazma, virus, viroid, prion, alg, fungus vb.) tanıtmak, mikrobiyal yaşamın önemli özellikleri üzerinde temel bilgi vermek ve mikroorganizmaların yaşamımızın her alanındaki (olumlu, olumsuz) rollerini anlatmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında verilecek konuların ana başlıkları özetle aşağıdaki gibidir: Mikrobiyoloji biliminin tarihsel gelişimi; mikroorganizmaların canlılar topluluğundaki yeri, genel özellikleri ve sınıflandırılmaları (prokaryotlar, funguslar, algler, viruslar vb), m.o.ların izolasyonu ve tanısı, mikrobiyal gelişimin sayısal ölçümü, m.o.larda genetik varyabilite mekanizmaları, m.o.larda yaşam biçimleri, m.o.lara çevre faktörlerinin etkisi, sterilizasyon teknikleri, m.o.lardan yararlanma, m.o.ların doğada madde dolaşımına katkısı, m.o. salgıları, m.o. metabolizması, antibiyotik ve ilaçların m.o.lara etki mekanizmaları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Mikrobiyoloji konusunda temel kavramları öğrenebilme |
| 2 | Mikroorganizmaların sınıflandırılmalarını öğrenebilme |
| 3 | Mikroorganizmaların izolasyon ve teşhis yöntemlerini öğrenebilme ve uygulama yeteneği kazanabilme |
| 4 | Mikroorganizmalardan arınma yöntemlerini (sterilizasyon, dezenfeksiyon) kavrayabilme |
| 5 | Mikroorganizmaların zararlı ve yararlı yönlerini kavrayabilme |
| 6 | Uygulama dersi sayesinde meslek hayatında mikroorganizmaları kolay teşhis edebilme berecerisi kazanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mikrobiyoloji biliminin tarihsel gelişimi | |
| 2. Hafta | Mikroorganizmaların genel özellikleri ve sınıflandırılmaları | |
| 3. Hafta | prokaryotlar | |
| 4. Hafta | Funguslar | |
| 5. Hafta | Virusler, algler | |
| 6. Hafta | M.O.lara çevre faktörlerinin etkisi, sterilizasyon teknikleri | |
| 7. Hafta | m.o.ların izolasyonu ve tanısı (konvansiyonel ve moleküler tekniklerle), | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | m.o.larda genetik varyabilite mekanizmaları | |
| 10. Hafta | mikrobiyal gelişimin sayısal ölçümü, m.o.larda yaşam biçimleri | |
| 11. Hafta | Mikrobiyolojinin endüstriyel, tarımsal ve biyoteknoloji alanındaki çeşitli uygulamalarını öğrenme | |
| 12. Hafta | Mikroorganizma salgıları, | |
| 13. Hafta | m.o. metabolizması, antibiyotik ve ilaçların m.o.lara etki mekanizmaları | |
| 14. Hafta | Dönem ödevi sunumları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 1 | 13 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11 | 11 |
| Final | 1 | 22 | 22 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||