| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek |
| Dersin İçeriği | Öğrenciler Türkiye Cumhuriyetinin son dönemi hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, Türkiye cumhuriyeti son dönemi hakkında bilgi sahibi olur |
| 2 | Atatürk İlkelerinin anlamı, önemi ve hedeflerini kavrayıp benimseyerek, bu ilkelerin yürekten savunucusu olma bilincine sahip olabilirler. |
| 3 | Bu konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | |
| 2. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler | |
| 3. Hafta | Şeyh Sait ayaklanması | |
| 4. Hafta | İzmir suikastı | |
| 5. Hafta | Çok partili Yaşama geçiş denemeleri | |
| 6. Hafta | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası | |
| 7. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | |
| 10. Hafta | Atatürk devrimleri ve ilkeleri | |
| 11. Hafta | II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası | |
| 12. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları | |
| 13. Hafta | 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler | |
| 14. Hafta | 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 16 | 16 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||