| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yükseköğrenimini tamamlamış her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, anlatım olanaklarını gereğince kavratabilmek, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazandırmak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Okuduğu bir metni, izlediği/dinlediği bir programı değerlendirir |
| 2 | Türk dilinin özelliklerini ve inceliklerini tanımlar. |
| 3 | Yazım kurallarını uygular. Noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanır. |
| 4 | Türkçeyi etkili ve güzel konuşur. |
| 5 | Dilekçe ve rapor yazma, tutanak tutma gibi yazışmaları eksiksiz yapar. |
| 6 | Yazınsal türleri (makale, deneme, şiir, roman, öykü…) açıklar. |
| 7 | Yazınsal türlerle ilgili benzerlik ve farklılıkları sıralar. |
| 8 | Sözlü (Açıkoturum, söylev, konferans…) ve yazılı anlatım (makale, deneme, şiir, roman, öykü…) türlerini tanımlar; bunların aralarındaki benzerlik ve farklılıkları saptar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Anlatım bozuklukları. Dilbilgisi (cümlenin öğeleri vb.) | |
| 2. Hafta | Anlatım bozuklukları (öğrenci yazılarından ya da öğrencilerin gazetelerden, dergilerden, kitaplardan buldukları örnekler, dilbilgisi konularıyla destekleme) | |
| 3. Hafta | Biyografi türleri (Anı, günlük vb.) Metinler üzerinde bu türlerin özellikleri. Bu türlerde ödevler. | |
| 4. Hafta | Öğrenci yazıları (Bir önceki dersin ödevleri okunup değerlendirilecek.) | |
| 5. Hafta | Fıkra (köşe yazısı), deneme vb. ve örnekler. Bu türlerde ödev. | |
| 6. Hafta | Öğrenci yazılarının (ödevlerinin) okunup değerlendirilmesi, sunulması | |
| 7. Hafta | Günlük Yaşamda Başvurulan Yazıların ve Mesleki Yazıların Biçimsel Özellikleri | |
| 8. Hafta | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi. | |
| 9. Hafta | Makale, bilimsel araştırma yazılarında uyulacak biçimsel özellikler. Dipnot, alıntı, aktarma, kaynaklardan yararlanma; bunların metin içinde gösterilmesi. | |
| 10. Hafta | Roman, öykü türlerinde kitap tanıtma sunumları. Konuşma kusurları, diksiyon. | |
| 11. Hafta | Roman, öykü türlerinde kitap tanıtma sunumları. Öğrencilerin konuşma kusurları. | |
| 12. Hafta | Belli başlı edebiyat dergilerinin öğrencilerce tanıtılması. Konuşma kusurları. | |
| 13. Hafta | Sözlü Anlatım: Konferans, panel, açıkoturum vb. (uygulama) | |
| 14. Hafta | Sözlü anlatım (uygulama) |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Ödev 1 | 1 | 14 | 14 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 14 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 52 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||