| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Etiği ve Araştırma Yöntemleri | MKT591 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şenol ŞİRİN | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Şenol ŞİRİN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Bilimsel araştırma tekniklerini anlayabilmek. | 
| 2 | Bilim ve teknolojiye ilişkin belirli durumların etik yönlerini anlamak ve analiz edebilmek. | 
| 3 | Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrayabilmek. | 
| 4 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlayabilmek ve etik kurallarına uygun biçimde yapabilmek. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma süreçleri | |
| 2. Hafta | Bilimsel araştırma yöntemleri (Nitel Araştırmalar) | |
| 3. Hafta | Bilimsel araştırma yöntemleri (Nicel Araştırmalar) | |
| 4. Hafta | Bilimsel araştırmada kullanılan ölçme araçları | |
| 5. Hafta | Veri toplama süreçleri ve analiz yöntemleri | |
| 6. Hafta | Geçerlilik ve güvenirlik kavramları | |
| 7. Hafta | Araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi | |
| 8. Hafta | Araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi | |
| 9. Hafta | Etik ve meslek kavramı, etik kuramları | |
| 10. Hafta | Araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri | |
| 11. Hafta | Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri | |
| 12. Hafta | Yayın etiği ve temel ilkeleri | |
| 13. Hafta | Yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri | |
| 14. Hafta | Araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi ve tartışılması | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans düzeyi bilgi ve becerilerini kullanarak, Mekatronik mühendisliğine ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ✔ | |||||
| 2 | Mekatronik mühendisliğinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme, edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve/veya araştırma yöntemlerini kullanarak bu sorunları çözümleyebilme. | ✔ | |||||
| 3 | Mekatronik mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinlerin bilgilerini kendi alanıyla bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | ✔ | |||||
| 4 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili uygulamalarda sorumluluk alarak özgüvenle ve gereğinde liderlik bilinciyle çözüm üretebilme. | ✔ | |||||
| 5 | Mekatronik mühendisliğinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, yenilikleri kavrayabilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ✔ | |||||
| 6 | Mekatronik mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, alanındaki ulusal/uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve tartışabilme. | ✔ | |||||
| 7 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme. | ✔ | |||||
| 8 | Mekatronik mühendisliğine ilişkin problemlerin çözümünde strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Araştırma | 14 | 5 | 70 | 
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 | 
| Final | 1 | 7 | 7 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||