| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Metinlerarasılık ve Sinema | STV614 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders, sinemada metinlerarasılık kavramını ve farklı sanat dalları, edebiyat, kültürel metinler ve diğer görsel-işitsel üretimlerle kurduğu ilişkileri incelemeyi amaçlar. Öğrenciler, metinlerarasılığın teorik temellerini tartışacak, farklı film örnekleri üzerinden sinemanın diğer metinlerle kurduğu bağlantıları analiz edecek ve bu ilişkilerin estetik, ideolojik ve kültürel işlevlerini değerlendirecektir. | 
| Dersin İçeriği | Ders kapsamında metinlerarasılık teorileri, sinemada edebiyat uyarlamaları, türler arası ilişkiler, popüler kültür referansları, yeniden çevrimler (remakes), parodi ve pastiş gibi uygulamalar ele alınacaktır. Ayrıca sinemanın felsefe, resim, müzik ve medya ile ilişkisi, küresel ölçekte kültürel dolaşım bağlamında tartışılacaktır. Öğrencilerden kuramsal okumalar, film çözümlemeleri ve özgün araştırma projeleri geliştirmeleri beklenecektir. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Metinlerarasılık kuramlarını sinema bağlamında eleştirel biçimde analiz edebilir. | 
| 2 | Edebiyat, sanatlar ve popüler kültürle sinemanın kurduğu ilişkileri değerlendirebilir. | 
| 3 | Yeniden çevrim, uyarlama ve pastiş gibi uygulamaları akademik çerçevede yorumlayabilir. | 
| 4 | Metinlerarasılık perspektifinden özgün araştırma konuları geliştirebilir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Metinlerarasılık kavramı: Teorik çerçeve ve kavram tartışmaları | Görüşme, Araştırma | 
| 2. Hafta | Edebiyat ve sinema: Uyarlama kuramları | Araştırma, Görüşme | 
| 3. Hafta | Türlerarası ilişkiler: Sinema ve tiyatro, sinema ve şiir | Araştırma, Görüşme | 
| 4. Hafta | Sinemada parodi, pastiş ve ironi | Araştırma, Görüşme | 
| 5. Hafta | Yeniden çevrimler (remakes) ve kültürel bellek | Görüşme, Araştırma | 
| 6. Hafta | Popüler kültür referansları ve postmodern sinema | Araştırma, Görüşme | 
| 7. Hafta | Popüler kültür referansları ve postmodern sinema | Araştırma, Görüşme | 
| 8. Hafta | Vize Sınavı | Uygulama | 
| 9. Hafta | Metinlerarasılık ve kimlik: Cinsiyet, sınıf, etnisite temsilleri | Araştırma, Görüşme | 
| 10. Hafta | Metinlerarasılık ve kimlik: Cinsiyet, sınıf, etnisite temsilleri | Araştırma, Görüşme | 
| 11. Hafta | Intertextuality and identity: Representations of gender, class, and ethnicity | Görüşme, Araştırma | 
| 12. Hafta | Uygulama: Metinlerarasılık çözümlemeleri (film örnekleri) | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 13. Hafta | Öğrenci araştırma sunumları | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 14. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışmalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama | 
| 15. Hafta | Final Sınavı | Uygulama | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 3 | 45 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Görüşme | 2 | 1 | 2 | 
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Ödev 2 | 10 | 5 | 50 | |
| Kısa Sınav 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||