Rapor Tarihi: 22.12.2025 12:46
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya Sosyolojisi | STV608 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kitle iletişim araçlarının toplum ve bireyler açısından insanlar üzerindeki etkilerinin kültürel çerçevede değerlendirilmesi ve irdelemesidir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, iletişim araştırmaları tarihi çerçevesinde kitle iletişim araçlarının insanlar üzerindeki etkileri incelenecektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Toplum, kültür ve bireyin medya dolayımı ile nasıl değiştiğini temel kuramsal tartışmalarla kavrama becerisi elde eder. |
| 2 | Medyanın toplum, kültür ve birey üzerine farklı ve çeşitli etkilerini tarihi, ekonomik, siyasal, toplumsal ve kültürel örüntüler içerisinde bağlam vurgusu ile sorgulama bilgisini kazanır. |
| 3 | İletişim, kitle iletişim ve medya olgularını sosyolojik olarak değerlendirir. |
| 4 | Kitle iletişim/medya araştırmalarının tarihsel olarak nasıl dönemselleştirildiğini ve her dönemde medyanın nasıl değerlendirildiğini açıklayabilir. |
| 5 | Bir toplumsal kurum olarak (kitle) iletişim sistemini ve medyayı değerlendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 2. Hafta | Kitle ve iletişim kavramlarının değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 3. Hafta | İletişim araştırmalarının tarihi gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 4. Hafta | Kitle iletişim kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 5. Hafta | Chicago Ekolü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | Frankfurt ekolü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 7. Hafta | Diğer kitle iletişim kuramlarının gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 8. Hafta | VİZE | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama |
| 9. Hafta | Klasik sosyoloji kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 10. Hafta | Modern sosyoloji kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 11. Hafta | Kültür ve popüler kültür | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | Kültürel kuram | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 13. Hafta | Sosyal Medya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 14. Hafta | Kitle iletişim araçlarının farklı toplumlar üzerindeki etkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 15. Hafta | Finaller | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 3 | 45 |
|
Ders Dışı |
Görüşme | 2 | 1 | 2 |
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Ödev 2 | 10 | 5 | 50 | |
| Kısa Sınav 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||