Rapor Tarihi: 22.12.2025 12:49
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Film Tasarımı I | STV605 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere; “Sinema/Film Araştırmaları” disiplinini tanıtmak, onları insani bilimlerin bu genç dalının tarihsel evrimi konusunda bilgilendirmek ve bu disiplinin temel metinleriyle (makaleler ve kitaplar) tanıştırmaktır. Öğrencileri, sinema araştırmaları disiplininde yeni, bilimsel ve nitelikli çalışmalar yapabilecek araştırmacılara dönüştürmektir. |
| Dersin İçeriği | Sinema/Film Araştırmaları disiplininin gerektirdiği kuramsal (teorik), yöntembilimsel (metodolojik), bilgikuramsal (epistemolojik) ve eleştirel (kritik) çerçeve dersin sınırlarını belirler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, sinema/film araştırmaları disiplininin tarihsel gelişimini öğrenir. |
| 2 | Öğrenci, sinema/film araştırmaları disiplininin kavramsal çerçevesini ve kuramsal arka planını kavrar. |
| 3 | Öğrenci; sinema/film araştırmaları disiplinine bağlı olarak yen, özgün ve bilimsel araştırmalar yapar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Okuma parçası ile giriş: “Sinema Çalışmak” | |
| 2. Hafta | Epistemolojiye giriş: Bilgiye ulaşmanın yolları | |
| 3. Hafta | Epistemolojiye giriş: Bilgiye ulaşmanın yolları ve Sinema Araştırmaları | |
| 4. Hafta | Sinema/Film Araştırmalarına Genel Bakış | |
| 5. Hafta | Sinema/Film Araştırmalarına Genel Bakış | |
| 6. Hafta | Film okumalarında S-L-A-B (Saussure, Lacan, Althusser ve Barthes) teorisi etkileri | |
| 7. Hafta | Film okumalarında S-L-A-B (Saussure, Lacan, Althusser ve Barthes) teorisi etkileri | |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | 1978: FIAF’ın Brighton Kongresi (1900-1906 arası sinema tarihinin yeniden okunması) | |
| 10. Hafta | Yeni Sinema Tarihi Paradigmasına Geçiş: geleneksel ve amatör sinema tarihyazımından uzman ve üniversiteli yaklaşımlara geçiş | |
| 11. Hafta | Yeni Sinema Tarihi Paradigmasına Geçiş: geleneksel ve amatör sinema tarihyazımından uzman ve üniversiteli yaklaşımlara geçiş | |
| 12. Hafta | Sinema Araştırmaları/Film Çalışmaları disiplininin temel düşünce ve kavramları. Sinema estetiğinin ana elemanları: Sinematografi, mizansen, montaj, ses. | |
| 13. Hafta | Sinema Araştırmaları/Film Çalışmaları disiplininin temel düşünce ve kavramları. Sinema estetiğinin ana elemanları: Sinematografi, mizansen, montaj, ses. | |
| 14. Hafta | Sinema Araştırmaları/Film Çalışmaları disiplininin temel düşünce ve kavramları. Sinema estetiğinin ana elemanları: Sinematografi, mizansen, montaj, ses. | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 3 | 45 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 2 | 1 | 2 |
| Görüşme | 2 | 1 | 2 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Ödev 2 | 10 | 5 | 50 | |
| Kısa Sınav 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||