| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dinler Tarihine Giriş | FDB 563 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Seminer, Ödev. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BİLAL TOPRAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını hazırlayan ortam, onu dinle ilgilenin diğer bilim dallarından ayıran farkları ve dünyadaki büyük dini gelenekler hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. |
| Dersin İçeriği | On dokuzuncu yüzyıl öncesi din araştırmaları; dinler tarihinin müstakil bir araştırma alanı olarak ortaya çıkışı; Dinler tarihi araştırmalarında yaşanan teorik gelişmeler ve bunlar üzerinde, bilim algısında yaşanana değişikliklerin etkisi ve bugünkü dünya dinleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tarih alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. |
| 2 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma. |
| 3 | İnsanlık tarihinde yer almış inançların mahiyetleri ve birbirleriyle ilişkilerini ele alır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dinler Tarihinin Problematik Değeri | |
| 2. Hafta | Kavram Analizleri: Din, Kutsal, Kutsal Dışı, İmge, Sembol, Mekân/Mabed, Zaman, Kozmos | |
| 3. Hafta | Dinler Tarihinin Problematik Tarihi-Meseleler | |
| 4. Hafta | Dinler Tarihi Metodolojisinin Tarihsel Seyri | |
| 5. Hafta | Dinin Kökenine dair teoriler | |
| 6. Hafta | Dinler Tarihinde Metodolojinin Tarihsel Seyri-II Modern ve Post-Modern Süreçler | |
| 7. Hafta | Vize | |
| 8. Hafta | Fenomenoloji ve Dinler Tarihi | |
| 9. Hafta | Karşılaştırmalı Dinler Tarihi | |
| 10. Hafta | Dinî Çoğulculuk ve Hakikat Söylemi | |
| 11. Hafta | Maddi kültür üzerinden dini okumak I: Taş, Tütsü ve Davul | |
| 12. Hafta | Maddi kültür üzerinden dini okumak II: Haç, Ekmek ve Ruh | |
| 13. Hafta | Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Dinler Tarihi | |
| 14. Hafta | Günümüz Türkiye’sinde Dinler Tarihinde Yönelimler ve Genel Değerlendirme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 | |
| Uygulama DS | 14 | 3 | 42 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 142 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||