| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocukluk Dönemi Din Eğitimi | FDB 559 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Seminer, Ödev |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hamza AKTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hamza AKTAŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Çocuğun biyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimi kadar, inanç gelişimi ve buna bağlı olarak verilecek dini eğitimi son derece önemlidir. Bu açıdan çocukluk dönemi din eğitiminde izlenecek yöntemler, çocuğun sağlıklı bir dini gelişim göstermesi açısından da kritik bir süreci teşkil etmesi hasebiyle dini gelişim ve eğitim süreçlerinin diğer eğitim ve gelişim süreçleri yanında kendine özgü ilkeleri ve yöntemleri belirlenerek uygulanması amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | 1 Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri 2 Çocukluk Dönemi Dini Gelişimin Temel İlkeleri 3 Çocuklarda Dinin Kaynağı 4 Çocuklarda Dini İnanç ve Tasavvurların Gelişimi 5 Çocuklarda Dini Tecrübe Gelişimi 6 Çocuklarda Din Eğitiminin Temel İlkeleri ve Özellikleri 7 Ara Sınav 8 Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Temellendirilmesi 9 Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Yöntemleri 10 Çocukluk Dönemi Ailede Din Eğitimi 11 Çocukluk Dönemi Okul Öncesi Din Eğitimi 12 Çocukluk Dönemi Okulda Din Eğitimi 13 Çocukluk Döneminde Medyada Din Eğitimi 14 Okul Öncesi İlk Din Eğitimi Uygulaması (4-6 Yaş Kur’an Kursu) |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuğun dini gelişim özelliklerini bilir. |
| 2 | Çocuklar için din eğitiminin temel ilkelerini bilir ve uygular. |
| 3 | Öğrenci, ailede din eğitiminin nasıl olması gerektiğini bilir |
| 4 | Okul öncesi dönemde din eğitiminin temel gereksinimlerini bilir. |
| 5 | Okul döneminde din eğitiminin özelliklerini bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri | |
| 2. Hafta | Çocuklarda Dinin Kaynağı | |
| 3. Hafta | Çocukluk Dönemi Dini Gelişimin Temel İlkeleri | |
| 4. Hafta | Çocuklarda Dini İnanç ve Tasavvurların Gelişimi | |
| 5. Hafta | Çocuklarda Dini Tecrübe Gelişimi | |
| 6. Hafta | Çocuklarda Din Eğitiminin Temel İlkeleri ve Özellikleri | |
| 7. Hafta | Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Temellendirilmesi | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Yöntemleri | |
| 10. Hafta | Çocukluk Dönemi Ailede Din Eğitimi | |
| 11. Hafta | Çocukluk Dönemi Okul Öncesi Din Eğitimi | |
| 12. Hafta | Çocukluk Dönemi Okulda Din Eğitimi | |
| 13. Hafta | Çocukluk Döneminde Medyada Din Eğitimi | |
| 14. Hafta | Okul Öncesi İlk Din Eğitimi Uygulaması (4-6 Yaş Kur’an Kursu) |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 2 | 10 | 20 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 | |
| Uygulama DS | 14 | 3 | 42 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 152 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||