| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesne Tabanlı Programlama | YBS213 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, Uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY (Güz) |
| Dersin Amacı | Nesne tabanlı programlama yapısının kavramlarını öğretmek, nesne tabanlı program parçalarını kullanarak kademeli olarak nesne tabanlı projeler geliştirmeleri sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını (kalıtım, çok biçimlilik, kapsülleme), sınıf ve sınıfları oluşturan yapılar, arayüz ve soyut sınıf kavramları, nesne Tabanlı Programlama ile yapısal programlama arasındaki farklar anlatılmaktadır. C# programlama dili ile bu konuları kapsayan projeler geliştirilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | C# ile temel düzeyde kod yazabilmek |
| 2 | Programlarını metot kullanarak hazırlayabilir. |
| 3 | Programlarında kalıtımı kullanabilir. |
| 4 | Programlarında kapsüllemeyi kullanabilir. |
| 5 | Programlarında çokbiçimliliği kullanabilir. |
| 6 | Programlarında soyut sınıf ve arayüzü kullanabilir. |
| 7 | Programlarında hata denetimi yapabilirler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | C# Programlama Diline genel bakış, Nesneye yönelik programlama ile ilgili genel tanımlar | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Veri tipleri, Değişkenler, Operatörler | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Döngüler, Kontrol deyimleri | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Metotlar, Diziler | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Sınıf kavramı, Nesne kavramı, Kurucu metotlar | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Kalıtım (base, this) ifadeleri, Çoklu kalıtım | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 7. Hafta | Kapsülleme, Erişim Seviyeleri (public, private, protected) | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 8. Hafta | Çok Biçimlilik | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Genel Örnek Çözümü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Genel Örnek Çözümü | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Soyut Sınıflar | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Arayüzler | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 13. Hafta | Hata Yakalama | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | C# programlama dili kullanarak projeler geliştirme | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İşletme fonksiyonları ile ilgili bütüncül bakış açısına sahip olur | ✔ | |||||
| 2 | Bilişim alanında sektör ortalamasında kavramsal bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 4 | Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanım süreçleri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | İşletmelerde karşılaşılan sorunların çözümü için problemi tanımlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi geliştirebilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | İşletmelerde kullanılan uygulamaların verimliliği için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | ✔ | |||||
| 7 | Algoritma mantığını kavrar ve tasarlanan algoritmayı güncel bir programlama diline dönüştürür. | ✔ | |||||
| 8 | Veri bilimi alanında temel bilgi ve kavrayışa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Bilişim alanında proje geliştirme sürecini planlama ve yönetme bilgisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Vizyonunu sürekli öğrenme ve yenilenme üzerine temellendirir. | ✔ | |||||
| 11 | İş hayatında etik ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Bilişim uygulamalarının bireysel ve toplumsal boyuttaki etkileri ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 13 | Bilişim sistemleri ve işletme alanlarında yazılı ve sözlü iletişim kurarken en az bir yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | İş hayatında karşılaşılacak sorunların çözümünde bireysel veya takım üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
| PY9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY | N.Ö.-İ.Ö. A Grubu | Vize | 30,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY | N.Ö.-İ.Ö. A Grubu | Final | 30,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY | N.Ö.-İ.Ö. A Grubu | Ödev | 40,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY | N.Ö.-İ.Ö. B Grubu | Vize | 30,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY | N.Ö.-İ.Ö. B Grubu | Ödev | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY | N.Ö.-İ.Ö. B Grubu | Final | 30,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||