| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama | KRP102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YANARTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
| Dersin İçeriği | Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir. Dersin yapısına ve içeriklere dair önerilen program aşağıda sunulmuştur. Söz konusu program üniversitelerin ve dersi alacak öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümlerin özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kariyer Merkezi Faaliyetlerinin Tanınması. |
| 2 | Öz Farkındalığın Artırılması. |
| 3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi. |
| 4 | Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi. |
| 5 | Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranması. |
| 6 | Destek Birimlerinin Tanınması. |
| 7 | Etkin Kaynak Kullanımının Öğrenilmesi. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Araştırma |
| 2. Hafta | *Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | Araştırma |
| 3. Hafta | *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | Araştırma |
| 4. Hafta | * İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var? | Araştırma |
| 5. Hafta | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması. | Araştırma |
| 6. Hafta | Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | Araştırma |
| 7. Hafta | *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma |
| 8. Hafta | Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma |
| 9. Hafta | * Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma |
| 10. Hafta | Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma |
| 11. Hafta | Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere *Akademide farklı kademelerde üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma |
| 12. Hafta | * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma |
| 13. Hafta | Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | Araştırma |
| 14. Hafta | Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İşletme fonksiyonları ile ilgili bütüncül bakış açısına sahip olur | ✔ | |||||
| 2 | Bilişim alanında sektör ortalamasında kavramsal bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | İşletme fonksiyonlarının bilişim altyapısıyla bütünleşmesini sağlar | ✔ | |||||
| 4 | Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanım süreçleri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | İşletmelerde karşılaşılan sorunların çözümü için problemi tanımlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi geliştirebilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | İşletmelerde kullanılan uygulamaların verimliliği için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | ✔ | |||||
| 7 | Algoritma mantığını kavrar ve tasarlanan algoritmayı güncel bir programlama diline dönüştürür. | ✔ | |||||
| 8 | Veri bilimi alanında temel bilgi ve kavrayışa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Bilişim alanında proje geliştirme sürecini planlama ve yönetme bilgisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Vizyonunu sürekli öğrenme ve yenilenme üzerine temellendirir. | ✔ | |||||
| 11 | İş hayatında etik ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Bilişim uygulamalarının bireysel ve toplumsal boyuttaki etkileri ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 13 | Bilişim sistemleri ve işletme alanlarında yazılı ve sözlü iletişim kurarken en az bir yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | İş hayatında karşılaşılacak sorunların çözümünde bireysel veya takım üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 12 | 12 |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 11 | 11 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||