| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Cumhuriyet tarihini öğretmek |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. |
| 2 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. |
| 3 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. |
| 4 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Şark Meselesi, 20. Yüzyılın Başları, I. Dünya Savaşı ve Mütareke | |
| 2. Hafta | Milli Mücadele, Kongreler, Millet Meclisi’nin Açılışı | |
| 3. Hafta | Kurtuluş Savaşı | |
| 4. Hafta | Saltanatın Kaldırılması, Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyetin İlanı | |
| 5. Hafta | Hukuk Devrimi, Laiklik, Uluslaşma, Sanayileşme | |
| 6. Hafta | Dış Politika | |
| 7. Hafta | Türkiye’de Anayasal Gelişmeler | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti’nin İç Siyaseti (1923 – 1995) | |
| 10. Hafta | İkinci Dünya Savaşı ve Neticeleri | |
| 11. Hafta | Devrimlerin Temel Özellikleri, Türk Devrimi, Türk Devrimini Etkileyen Akımlar | |
| 12. Hafta | Demokratik Hukuk Devleti, Türk Hukuk ve Eğitim Sistemlerinin Kurulması | |
| 13. Hafta | Türk Ekonomisinin ve Türk Toplumunun Yeniden Yapılandırılması | |
| 14. Hafta | Atatürk İlkeleri, Atatürkçülüğe Yönelik Eleştiriler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İşletme fonksiyonları ile ilgili bütüncül bakış açısına sahip olur | ✔ | |||||
| 2 | Bilişim alanında sektör ortalamasında kavramsal bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | İşletme fonksiyonlarının bilişim altyapısıyla bütünleşmesini sağlar | ✔ | |||||
| 4 | Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanım süreçleri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | İşletmelerde karşılaşılan sorunların çözümü için problemi tanımlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi geliştirebilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | İşletmelerde kullanılan uygulamaların verimliliği için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | ✔ | |||||
| 7 | Algoritma mantığını kavrar ve tasarlanan algoritmayı güncel bir programlama diline dönüştürür. | ✔ | |||||
| 8 | Veri bilimi alanında temel bilgi ve kavrayışa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Bilişim alanında proje geliştirme sürecini planlama ve yönetme bilgisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Vizyonunu sürekli öğrenme ve yenilenme üzerine temellendirir. | ✔ | |||||
| 11 | İş hayatında etik ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Bilişim uygulamalarının bireysel ve toplumsal boyuttaki etkileri ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 13 | Bilişim sistemleri ve işletme alanlarında yazılı ve sözlü iletişim kurarken en az bir yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | İş hayatında karşılaşılacak sorunların çözümünde bireysel veya takım üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 |