| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizik I | FIZ111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 2 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet DEMİR |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ahmet DEMİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amacı, matematiğe dayalı mekanğin temel ilkeleri ışığında, matematik, fizik ve mühendislik bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve fiziğin temel ilkelerini mühendislik alanlarına uygulamaktır. |
| Dersin İçeriği | Ölçme ve Birim Sistemleri, Vektörler, Bir Boyutta Hareket, İki Boyutta Hareket, Newton’un Hareket Yasaları, Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları, İş ve Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Lineer Momentum, Çarpışmalar ve Kütle Merkezi, Katı Cisimlerin Dönme Hareketi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler mekanik alanındaki kuramsal bilgileri hatırlayabilir. |
| 2 | Öğrenciler mekanik verilerini analiz edebilir. |
| 3 | Öğrenciler mekanik problemlerinin çözümü için uygun denklem ve yöntem seçimi yapabilir. |
| 4 | Öğrenciler mekanik problemlerinin nicel çözümünde cebirsel ve trigonometrik yöntemleri kullanabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ölçme ve Birim Sistemleri | |
| 2. Hafta | Vektörler | |
| 3. Hafta | Bir Boyutta Hareket | |
| 4. Hafta | İki Boyutta Hareket | |
| 5. Hafta | İki boyutta hareket | |
| 6. Hafta | Newton’un Hareket Yasaları | |
| 7. Hafta | Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları | |
| 8. Hafta | İş ve Enerji | |
| 9. Hafta | İş ve Enerji | |
| 10. Hafta | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | |
| 11. Hafta | Lineer Momentum | |
| 12. Hafta | Çarpışmalar ve Kütle Merkezi | |
| 13. Hafta | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | |
| 14. Hafta | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık bilimleri ve mühendislik bilgilerini kullandırarak Biyomedikal Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık alanında kullanılan bir tıbbi cihaz, yazılım ya da ürünün tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 3 | Tıpta görülen bir problemi mühendislik yaklaşımları ile tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. | ✔ | |||||
| 4 | Güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinç kazanmak | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık sektöründeki profesyonellerle ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak | ✔ | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanmak. Yabancı bir dili meslekî yaşamda etkin biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 8 | Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ahmet DEMİR | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. Ahmet DEMİR | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 58 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||