| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Programlamaya Giriş ve Algoritmalar | BMM105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Klasik anlatım, sunum, program |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Emine GÜVEN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Emine GÜVEN (Güz) |
| Dersin Amacı | Algoritma hazırlama ve program yazma becerisini oluşturmak |
| Dersin İçeriği | Algoritma hazırlama aşamaları, diziler, döngüler,karar yapıları, Matlab ile programlama |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Programlama ile ilgili genel kavramları ögrenmek. |
| 2 | Algoritma kavramı, algoritmalarin nasil olusturulacagı ve yapısal programlama konularını kavramak. |
| 3 | Yapisal özellikleri ve güçlü olanaklari ile her programcinin mutlaka bilmesi gereken bir dil olan C/C++ programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel kavramlar, matematiksel işlemler, mantıksal işlemler, veri, tanımlayıcı, değişken, sabit, sayaç, döngü, kod basamakları (hazırlık) | |
| 2. Hafta | Akış diyagramları. | |
| 3. Hafta | Programlama ve programlama dili. | |
| 4. Hafta | Akış diyagramının kodlanması | |
| 5. Hafta | Akış diyagramının kodlanması | |
| 6. Hafta | Dizilerde matris işlemleri | |
| 7. Hafta | Koşul ve döngüler | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Grafik çizimleri | |
| 10. Hafta | Simulink/MATLAB ya da OCTAVE | |
| 11. Hafta | Simulink/MATLAB ya da OCTAVE | |
| 12. Hafta | Sembolik İşlemler | |
| 13. Hafta | Fonsiyonlar | |
| 14. Hafta | Sayısal analiz yöntemlerinin programlanması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık bilimleri ve mühendislik bilgilerini kullandırarak Biyomedikal Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık alanında kullanılan bir tıbbi cihaz, yazılım ya da ürünün tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 3 | Tıpta görülen bir problemi mühendislik yaklaşımları ile tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. | ✔ | |||||
| 4 | Güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 8 | Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Emine GÜVEN | Ödev | 20,00 | |
| Doç. Dr. Emine GÜVEN | Vize | 30,00 | |
| Doç. Dr. Emine GÜVEN | Final | 50,00 | |
| Doç. Dr. Emine GÜVEN | Ödev | 20,00 | |
| Doç. Dr. Emine GÜVEN | Vize | 30,00 | |
| Doç. Dr. Emine GÜVEN | Final | 50,00 | |
| Toplam | 200,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 | |
| Uygulama DS | 3 | 3 | 9 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||