Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Programlamaya Giriş ve Algoritmalar BMM105 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Klasik anlatım, sunum, program
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Emine GÜVEN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Emine GÜVEN (Güz)
Dersin Amacı Algoritma hazırlama ve program yazma becerisini oluşturmak
Dersin İçeriği Algoritma hazırlama aşamaları, diziler, döngüler,karar yapıları, Matlab ile programlama
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Programlama ile ilgili genel kavramları ögrenmek.
2 Algoritma kavramı, algoritmalarin nasil olusturulacagı ve yapısal programlama konularını kavramak.
3 Yapisal özellikleri ve güçlü olanaklari ile her programcinin mutlaka bilmesi gereken bir dil olan C/C++ programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Temel kavramlar, matematiksel işlemler, mantıksal işlemler, veri, tanımlayıcı, değişken, sabit, sayaç, döngü, kod basamakları (hazırlık)
2. Hafta Akış diyagramları.
3. Hafta Programlama ve programlama dili.
4. Hafta Akış diyagramının kodlanması
5. Hafta Akış diyagramının kodlanması
6. Hafta Dizilerde matris işlemleri
7. Hafta Koşul ve döngüler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Grafik çizimleri
10. Hafta Simulink/MATLAB ya da OCTAVE
11. Hafta Simulink/MATLAB ya da OCTAVE
12. Hafta Sembolik İşlemler
13. Hafta Fonsiyonlar
14. Hafta Sayısal analiz yöntemlerinin programlanması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık bilimleri ve mühendislik bilgilerini kullandırarak Biyomedikal Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak
2 Sağlık alanında kullanılan bir tıbbi cihaz, yazılım ya da ürünün tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak
3 Tıpta görülen bir problemi mühendislik yaklaşımları ile tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak.
4 Güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak
8 Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 5 5
PY2 4 4 4
PY3 5 5 5
PY4 5 5 5
PY8 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Fahri Vatansever, Algoritma Gelistirme ve Programlamaya Giris, Seçkin Yayincilik, 2002, Ankara.
  • Soner Çelikkol, Programlamaya Giris ve Algoritmalar, Academic Book Publishing, 2007, Trabzon.
  • Robert Lafore, Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kilavuzu, Alfa Basim Yayim Dagitim, 2006, Istanbul.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Emine GÜVEN Ödev 20,00
Doç. Dr. Emine GÜVEN Vize 30,00
Doç. Dr. Emine GÜVEN Final 50,00
Doç. Dr. Emine GÜVEN Ödev 20,00
Doç. Dr. Emine GÜVEN Vize 30,00
Doç. Dr. Emine GÜVEN Final 50,00
Toplam 200,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 14 4 56
Uygulama DS 3 3 9
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0