Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Soyut Cebir I MAT301 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Arzu ÖZKOÇ ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı 1.Ders ile ilgili temel bilgileri vermek 2. Grup teorisi kavramlarını ve sonuçlarını kavratmak
Dersin İçeriği Grup tanımı, altgruplar, Devirli gruplar, Dihedral gruplar, permütasyon grupları, Eşkümeler ve Lagrange Teoremi Normal altgruplar, bölüm grupları, Grup homomorfizmaları, Cayley Teoremi, Grup izomorfizmaları ve otomorfizmalar, Grup direkt çarpımları, Sonlu abelyen grupların temel teoremi, Grup etkileri p-Gruplar ve Sylow teoremleri Sylow teoremlerinin uygulamaları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
0 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Grup tanımı ve örnekleri
2. Hafta Altgruplar ve örnekleri
3. Hafta Eşkümeler ve Lagrange Teoremi
4. Hafta Normal altgruplar, bölüm grupları
5. Hafta Grup homomorfizmaları, Cayley Teoremi
6. Hafta Grup izomorfizmaları ve otomorfizmalar
7. Hafta Permütasyon grupları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Devirli gruplar
10. Hafta Dihedral gruplar
11. Hafta Direkt çarpım grupları
12. Hafta p-Gruplar ve Sylow teoremleri
13. Hafta Sonlu abelyen grupların temel teoremi
14. Hafta Sylow teoremlerinin uygulamaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY3 5
PY5 4
PY7 2
PY8 5
PY10 1
PY12 4
PY13 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.İ.Naci CANGÜL, Soyut CebiR, 2016 2. H.İbrahim Karakaş, Cebir Dersleri, TÜBA 2010 3. Ali Osman ASAR, Ahmet ARIKAN, Aynur ARIKAN, Gazi kitabevi,
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 12 1 12
Toplam İş Yükü 128
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0