Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz IV MAT224 4. Yarıyıl 4 + 2 5,0 6,0
Ön Koşul Dersleri Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Vektörel değerli ve çok değişkenli fonksiyonların analizdeki kavramlarını vermek
Dersin İçeriği Vektör değerli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev; Diferensiyel,teğet düzlem, gradyan vektör, diverjans ve rotasyon kavramları; Çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev; İki katlı integraller ve uygulamaları; Üç katlı integraller ve uygulamaları; Eğrisel integraller; Yüzey integraller
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Vektör değerli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev kavramları ve özellikleri Ders Saati
2. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik Ders Saati
3. Hafta Kısmi türev ve yöne göre türev Ders Saati
4. Hafta Diferensiyel teğet düzlem, gradyan vektör, diverjans ve rotasyon kavramları Ders Saati
5. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlarda ekstremumlar ve maksimum- minimum problemleri Ders Saati
6. Hafta İki katlı integraller ve iki katlı integrallerde bölge dönüşümleri(kutupsal koordinatlar) Ders Saati
7. Hafta İki katlı integralin uygulamaları Ders Saati
8. Hafta Arasınav Ders Saati
9. Hafta Üç katlı integraller ve hesaplanması Ders Saati
10. Hafta Üç katlı integrallerde bölge dönüşümleri (silindirik ve küresel koordinatlar) Ders Saati
11. Hafta Üç katlı integralin uygulamaları Ders Saati
12. Hafta Eğrisel integraller ve Green Teoremi Ders Saati
13. Hafta Yüzey integralleri, Diverjans ve Stokes Teoremleri Ders Saati
14. Hafta Yüzey integralleri, Diverjans ve Stokes teoremleri Ders Saati
Kaynaklar
1. R.L.Finney and G.B Thomas, Calculus, Addison-Wesley, 1990
2. A.Browder, Mathematical Analysis (An Introduction), Springer, 1996
3.Ömer AKIN, Matematik Analiz ve Analitik Geometri (cilt 1-2), Palme Yayıncılık, 2001
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 60
PY2 5 5 60
PY3 3 3 60
PY4 1 1 60
PY5 1 1 60
PY6 2 2 60
PY7 4 4 60
PY8 5 5 60
PY9 4 4 60
PY10 5 5 60
PY11 1 1 60
PY12 5 5 60
PY13 3 3 60
PY14 1 1 60
PY15 1 1 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 6 84
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 5 1,5 7,5
Final 1 1,5 1,5
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 178,5
Dersin AKTS Kredisi 6,0