Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz IV MAT224 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 4 + 2 5,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Vektörel değerli ve çok değişkenli fonksiyonların analizdeki kavramlarını vermek
Dersin İçeriği Vektör değerli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev; Diferensiyel,teğet düzlem, gradyan vektör, diverjans ve rotasyon kavramları; Çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev; İki katlı integraller ve uygulamaları; Üç katlı integraller ve uygulamaları; Eğrisel integraller; Yüzey integraller
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Vektör değerli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev kavramları ve özellikleri
2. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik
3. Hafta Kısmi türev ve yöne göre türev
4. Hafta Diferensiyel teğet düzlem, gradyan vektör, diverjans ve rotasyon kavramları
5. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlarda ekstremumlar ve maksimum- minimum problemleri
6. Hafta İki katlı integraller ve iki katlı integrallerde bölge dönüşümleri(kutupsal koordinatlar)
7. Hafta İki katlı integralin uygulamaları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Üç katlı integraller ve hesaplanması
10. Hafta Üç katlı integrallerde bölge dönüşümleri (silindirik ve küresel koordinatlar)
11. Hafta Üç katlı integralin uygulamaları
12. Hafta Eğrisel integraller ve Green Teoremi
13. Hafta Yüzey integralleri, Diverjans ve Stokes Teoremleri
14. Hafta Yüzey integralleri, Diverjans ve Stokes teoremleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 5
PY3 3
PY4 1
PY5 1
PY6 2
PY7 4
PY8 5
PY9 4
PY10 5
PY11 1
PY12 5
PY13 3
PY14 1
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. R.L.Finney and G.B Thomas, Calculus, Addison-Wesley, 1990
  • 2. A.Browder, Mathematical Analysis (An Introduction), Springer, 1996
  • 3.Ömer AKIN, Matematik Analiz ve Analitik Geometri (cilt 1-2), Palme Yayıncılık, 2001
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 6 84
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 5 1,5 7,5
Final 1 1,5 1,5
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 178,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0