Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce MAT207 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP (Güz)
Dersin Amacı Öğrencilerin ingilizce matematik kitaplarından yararlanabilmesini sağlayacak dil yetkinliğini vermek.
Dersin İçeriği Sayılar; Trigonometri; Fonksiyonlar ve özellikleri; Süreklilik; Süreklilik teoremleri; Geometrik yorumlar; Türev ve diferensiyel; Türevin geometrik uygulamaları; Türevin fizik uygulamaları; Diferansiyel hesabının temel teoremleri; Temel teoremlerin geometrik yorumları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci, ingilizce yazılmış matematik kaynaklarından faydalanabilecek yetkinliğe sahip olacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Mesleki İngilizce nedir? Ders isimleri ve Matematiksel Terimler
2. Hafta Tanım ,Teorem yazım teknikleri ve örnekler
3. Hafta Tanım, Teorem yazım teknikleri ve örnekler
4. Hafta Önerme, Sonuç, İspat yazım teknikleri ve örnekler
5. Hafta Önerme, Sonuç, İspat yazım teknikleri ve örnekler
6. Hafta Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları
7. Hafta Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları
10. Hafta Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları
11. Hafta Latince kısaltmalar ve semboller
12. Hafta Sayılar, aritmetik işlemlerde kullanılan matematiksel ifadeler
13. Hafta Sayılar, aritmetik işlemlerde kullanılan matematiksel ifadeler
14. Hafta Kompleks sayılar ve cebirsel ifadelerde kullanılan matematiksel ifadeler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 3
PY3 5
PY4 4
PY5 2
PY6 4
PY7 3
PY8 4
PY9 2
PY10 5
PY11 2
PY12 5
PY13 4
PY14 5
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.Andrew Browder, Mathematical Analysis, Springer, New York, 1996
  • 2.Dennis D. Berkey, Calculus, Saunders College Publishing, New York, 1988
  • 2. Dennis D. Berkey, Calculus, Saunders College Publishing, New York, 1988
  • 1. Andrew Browder, Mathematical Analysis, Springer, New York, 1996
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 13 1 13
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 1 4 4
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0