| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce | MAT207 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin ingilizce matematik kitaplarından yararlanabilmesini sağlayacak dil yetkinliğini vermek. |
| Dersin İçeriği | Sayılar; Trigonometri; Fonksiyonlar ve özellikleri; Süreklilik; Süreklilik teoremleri; Geometrik yorumlar; Türev ve diferensiyel; Türevin geometrik uygulamaları; Türevin fizik uygulamaları; Diferansiyel hesabının temel teoremleri; Temel teoremlerin geometrik yorumları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, ingilizce yazılmış matematik kaynaklarından faydalanabilecek yetkinliğe sahip olacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mesleki İngilizce nedir? Ders isimleri ve Matematiksel Terimler | |
| 2. Hafta | Tanım ,Teorem yazım teknikleri ve örnekler | |
| 3. Hafta | Tanım, Teorem yazım teknikleri ve örnekler | |
| 4. Hafta | Önerme, Sonuç, İspat yazım teknikleri ve örnekler | |
| 5. Hafta | Önerme, Sonuç, İspat yazım teknikleri ve örnekler | |
| 6. Hafta | Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları | |
| 7. Hafta | Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları | |
| 10. Hafta | Sıklıkla kullanılan matematiksel cümle yapıları | |
| 11. Hafta | Latince kısaltmalar ve semboller | |
| 12. Hafta | Sayılar, aritmetik işlemlerde kullanılan matematiksel ifadeler | |
| 13. Hafta | Sayılar, aritmetik işlemlerde kullanılan matematiksel ifadeler | |
| 14. Hafta | Kompleks sayılar ve cebirsel ifadelerde kullanılan matematiksel ifadeler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 3 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 2 |
| PY6 | 4 |
| PY7 | 3 |
| PY8 | 4 |
| PY9 | 2 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 2 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 4 |
| PY14 | 5 |
| PY15 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 13 | 1 | 13 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 1 | 4 | 4 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||