| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Algoritmalar ve Programlama | MAT203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Bilgisayar başında uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YANARTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YANARTAŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, programlamanın genel yapısı, değişkenler, fonksiyonlar, seçim deyimleri, döngü, metin dosyaları, kullanıcı tanımlı veri tipi, kayıtlar, işaretçiler, dinamik veri yapıları hakkında bilgi vermektir. |
| Dersin İçeriği | Algoritma kavramı; Akış diyagramları; Programlama ve programlama dili; Yapısal programlama kavramı ; Dizi (vektör) kavramı; Dizilerde (vektörlerde) arama ve sıralama algoritmaları; Çok boyutlu diziler (matrisler); Alt program kavramı; Özyineleme kavramı; Özyinelemeli alt program örnekleri; Format kavramı ve girdi-çıktı formatlama; Dosya tanımı ve dosyalarla ilgili temel kavramlar; Güncel algoritma örnekler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1) Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek, |
| 2 | 2) Algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konul rini kavramak, |
| 3 | 3) Yapisal özellikleri ve güçlü olanaklari ile her programcinin mutlaka bilmesi gereken bir dil olan C/C++ programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Algoritma kavramı | |
| 2. Hafta | Akış diyagramları | |
| 3. Hafta | Programlama ve programlama dili | |
| 4. Hafta | Yapısal programlama kavramı | |
| 5. Hafta | Dizi (vektör) kavramı | |
| 6. Hafta | Dizilerde (vektörlerde) arama ve sıralama algoritmaları | |
| 7. Hafta | Çok boyutlu diziler (matrisler) | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Altprogram kavramı | |
| 10. Hafta | Özyineleme kavramı | |
| 11. Hafta | Özyinelemeli altprogram örnekleri | |
| 12. Hafta | Format kavramı ve girdi-çıktı formatlama | |
| 13. Hafta | Dosya tanımı ve dosyalarla ilgili temel kavramlar | |
| 14. Hafta | Güncel algoritma örnekler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 8 | 2 | 16 | |
| Ödev 2 | 8 | 2 | 16 | |
| Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 | |
| Kısa Sınav 2 | 4 | 1 | 4 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 13 | 1 | 13 | |
| Uygulama DS | 7 | 0,5 | 3,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 1 | 13 | |
| Toplam İş Yükü | 101,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||