| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analiz III | MAT223 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 2 | 5,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA (Güz) |
| Dersin Amacı | Fonksiyon dizileri ve serileri ile kuvvet serileri için yakınsaklık teoremlerini vermek, türev ve integrallerini hesaplamak. Genelleştirilmiş integral çeşitlerini öğrenmek. Çok değişkenli fonksiyonları tanımlayıp, limit, süreklilik ve kısmi türevlerini tanımlamak. |
| Dersin İçeriği | Fonksiyon dizileri; Noktasal ve düzgün yakınsaklık; Fonksiyon serileri; Kuvvet serileri; Genelleştirilmiş integraller; Vektör değerli fonksiyonlar; Çok değişkenli fonksiyonlar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fonksiyon Dizilerinin Noktasal ve Düzgün Yakınsaklığı | |
| 2. Hafta | Düzgün Yakınsaklık | |
| 3. Hafta | Düzgün Yakınsaklığın İntegral ve Türevle ilişkisi | |
| 4. Hafta | Fonksiyon Serilerinin Düzgün Yakınsaklığı | |
| 5. Hafta | Kuvvet Serileri ve Yakınsaklık Yarıçapı | |
| 6. Hafta | Kuvvet Serilerinin Türev ve Integrali | |
| 7. Hafta | Genelleştirilmiş İntegraller ve Çeşitleri | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Vektör Değerli Fonksiyonlar için Limit ve Süreklilik | |
| 10. Hafta | Vektör Değerli Fonksiyonların Türevi ve Geometrik Yorumu | |
| 11. Hafta | Çok değişkenli fonksiyonlar | |
| 12. Hafta | Çok Değişkenli Fonksiyonların Limit ve Sürekliliği | |
| 13. Hafta | Kısmi Türevler Zincir kuralı | |
| 14. Hafta | Maksimum ve minimumlar, kısmi türevin geometrik anlamı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 1 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 2 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 1 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 2 |
| PY14 | 1 |
| PY15 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA | Vize | 25,00 | |
| Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA | Vize 2 | 25,00 | |
| Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2,5 | 2,5 | |
| Uygulama | 12 | 2 | 24 | |
| Uygulama DS | 12 | 2 | 24 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 1 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 151,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||