Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz III MAT223 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 4 + 2 5,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA (Güz)
Dersin Amacı Fonksiyon dizileri ve serileri ile kuvvet serileri için yakınsaklık teoremlerini vermek, türev ve integrallerini hesaplamak. Genelleştirilmiş integral çeşitlerini öğrenmek. Çok değişkenli fonksiyonları tanımlayıp, limit, süreklilik ve kısmi türevlerini tanımlamak.
Dersin İçeriği Fonksiyon dizileri; Noktasal ve düzgün yakınsaklık; Fonksiyon serileri; Kuvvet serileri; Genelleştirilmiş integraller; Vektör değerli fonksiyonlar; Çok değişkenli fonksiyonlar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Fonksiyon Dizilerinin Noktasal ve Düzgün Yakınsaklığı
2. Hafta Düzgün Yakınsaklık
3. Hafta Düzgün Yakınsaklığın İntegral ve Türevle ilişkisi
4. Hafta Fonksiyon Serilerinin Düzgün Yakınsaklığı
5. Hafta Kuvvet Serileri ve Yakınsaklık Yarıçapı
6. Hafta Kuvvet Serilerinin Türev ve Integrali
7. Hafta Genelleştirilmiş İntegraller ve Çeşitleri
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Vektör Değerli Fonksiyonlar için Limit ve Süreklilik
10. Hafta Vektör Değerli Fonksiyonların Türevi ve Geometrik Yorumu
11. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlar
12. Hafta Çok Değişkenli Fonksiyonların Limit ve Sürekliliği
13. Hafta Kısmi Türevler Zincir kuralı
14. Hafta Maksimum ve minimumlar, kısmi türevin geometrik anlamı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 5
PY3 3
PY4 1
PY5 1
PY6 2
PY7 4
PY8 5
PY9 1
PY10 5
PY11 1
PY12 5
PY13 2
PY14 1
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Matematik Analiz II, Mustafa Balcı
  • Analiz II, Binali Musayev, Murat Alp, Nizami Mustafayev
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA Vize 25,00
Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA Vize 2 25,00
Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA Final 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 6 84
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2,5 2,5
Uygulama 12 2 24
Uygulama DS 12 2 24
Sınıf İçi Etkinlik 15 1 15
Toplam İş Yükü 151,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0