| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analiz II | MAT124 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 4 + 2 | 5,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İlhame AMİRALİ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere integral kavramı, integral alma teknikleri ve integralin uygulamaları ve seriler hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Belirsiz İntegral, İntegral Alma Yöntemleri (Değişken Değiştirme, Kısmi Integrasyon, Basit Kesirlere Ayırma, İndirgeme Formülleri), Binom İntegrali ve Özellikleri, Köklü ifadelerin İntegrali, Belirli İntegrale Giriş, Riemann İntegrali ve Özellikleri, İntegral Hesabın Temel Teoremi ve Diğer Teoremler, Belirli İntegralin Uygulamaları (Alan Hesabı, Yay Uzunluğu ve Hacim Hesabı), Seriler, Serilerin Yakınsaklık ve Iraksaklık Kavramları, Yakınsaklık Testleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Belirli integral kavramının temel çıkış prensibini kavrayabilme |
| 2 | İntegrali gerçek hayattaki kullanım alanlarına uygulayabilme |
| 3 | Seriler ve yakınsaklık testlerini algılayabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Belirsiz İntegral | |
| 2. Hafta | İntegral Alma Yöntemleri: Değişken Değiştirme, Kısmi İntegrasyon | |
| 3. Hafta | İntegral Alma Yöntemleri: Basit Kesirlere Ayırma, İndirgeme Formülleri | |
| 4. Hafta | Binom İntegrali ve Özellikleri, Köklü İfadelerin İntegrali | |
| 5. Hafta | Belirli İntegrale Giriş | |
| 6. Hafta | Riemann İntegrali ve Özellikleri | |
| 7. Hafta | Riemann İntegrali ve Özellikleri | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | İntegral Hesabın Temel Teoremi ve Diğer Teoremler | |
| 10. Hafta | Belirli İntegralin Uygulamaları: Alan Hesabı, Yay Uzunluğu Hesabı | |
| 11. Hafta | Belirli İntegralin Uygulamaları: Hacim Hesabı | |
| 12. Hafta | Belirli İntegralin Uygulamaları: Dönel Yüzeylerin Alan Hesabı | |
| 13. Hafta | Seri Kavramı | |
| 14. Hafta | Yakınsaklık Testleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 10 | 1 | 10 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1,5 | 21 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 162 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||