Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz II MAT124 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 4 + 2 5,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İlhame AMİRALİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere integral kavramı, integral alma teknikleri ve integralin uygulamaları ve seriler hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Belirsiz İntegral, İntegral Alma Yöntemleri (Değişken Değiştirme, Kısmi Integrasyon, Basit Kesirlere Ayırma, İndirgeme Formülleri), Binom İntegrali ve Özellikleri, Köklü ifadelerin İntegrali, Belirli İntegrale Giriş, Riemann İntegrali ve Özellikleri, İntegral Hesabın Temel Teoremi ve Diğer Teoremler, Belirli İntegralin Uygulamaları (Alan Hesabı, Yay Uzunluğu ve Hacim Hesabı), Seriler, Serilerin Yakınsaklık ve Iraksaklık Kavramları, Yakınsaklık Testleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Belirli integral kavramının temel çıkış prensibini kavrayabilme
2 İntegrali gerçek hayattaki kullanım alanlarına uygulayabilme
3 Seriler ve yakınsaklık testlerini algılayabilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Belirsiz İntegral
2. Hafta İntegral Alma Yöntemleri: Değişken Değiştirme, Kısmi İntegrasyon
3. Hafta İntegral Alma Yöntemleri: Basit Kesirlere Ayırma, İndirgeme Formülleri
4. Hafta Binom İntegrali ve Özellikleri, Köklü İfadelerin İntegrali
5. Hafta Belirli İntegrale Giriş
6. Hafta Riemann İntegrali ve Özellikleri
7. Hafta Riemann İntegrali ve Özellikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İntegral Hesabın Temel Teoremi ve Diğer Teoremler
10. Hafta Belirli İntegralin Uygulamaları: Alan Hesabı, Yay Uzunluğu Hesabı
11. Hafta Belirli İntegralin Uygulamaları: Hacim Hesabı
12. Hafta Belirli İntegralin Uygulamaları: Dönel Yüzeylerin Alan Hesabı
13. Hafta Seri Kavramı
14. Hafta Yakınsaklık Testleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY2 3 3 3
PY3 4 4 4
PY5 4 4 4
PY6 1 1 1
PY7 4 4 4
PY8 2 2 2
PY9 4 4 4
PY10 4 4 4
PY11 2 2 2
PY12 5 5 5
PY13 3 3 3
PY14 5 5 5
PY15 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Balcı M. (1997). Matematik Analiz, Cilt2, Ankara
  • 2.Balcı M. (1997). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri2, Ankara. Balcı Yayınları
  • 3.Dennis D. Berkey ,Calculus, second edition, Boston University, 1998.
  • 4.Spivak M., Calculus (translated in 1997), mathematics association.
  • 5.Dönmez, A., Çözümlü, Alıştırmalı Matematik Analiz-2, Beta Basım Yayım Dağıtım, (2001).
  • 6.Edward C.H., Penney, D.E., Matematik Analiz ve Analitik Geometri (translated in 2001
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 6 84
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Ödev 2 10 1 10
Kısa Sınav 1 1 1 1
Final 1 2 2
Uygulama 14 1,5 21
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 162
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0