| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analiz I | MAT123 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 2 | 5,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İlhame AMİRALİ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. İlhame AMİRALİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev, belirsiz şekiller ve bunların uygulamaları hakkında bilgi vermek . |
| Dersin İçeriği | Kümeler (Küme işlemleri, açık küme, kapalı küme, yığılma noktası, vb.), Sayı Kümeleri (Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Reel Sayılar ve Özellikleri), Supremum ve Infimum Kavramları, Fonksiyon Kavramı ve Özellikleri, Bazı Özel Fonksiyonlar, Fonksiyonlarda Limit, Süreklilik, Düzgün Süreklilik, Reel Sayı Dizileri, Reel Sayı Dizilerinde Sınırlılık ve Yakınsaklık, Bolzano-Weierstrass Teoremi, Türev Kavramı, Türev Almada Genel Kurallar, Türev Yöntemleri, Yüksek Mertebeden Türevler, Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı, Türevle İlgili Teoremler, Belirsiz Şekiller, Diferansiyel Ve Eğri Çizimleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1. Küme kavramı ve gerçel sayılar kümesini tanımak. |
| 2 | 2. Gerçel sayılar kümesi üzerinde tanımlanan fonksiyonları temel özellikleri ile inceleyebilmek. |
| 3 | 3. Fonksiyonların limiti, sürekliliği, türevi gibi kavramları öğrenmek. |
| 4 | 4. Verilen bir fonksiyonun grafiğini çizebilmek. |
| 5 | 5. Türevin uygulamalarını yapabilmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kümeler (Küme işlemleri, açık küme, kapalı küme, yığılma noktası, vb.) | |
| 2. Hafta | Sayı Kümeleri (Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Reel Sayılar ve Özellikleri) | |
| 3. Hafta | Supremum ve Infimum Kavramları | |
| 4. Hafta | Fonksiyon Kavramı ve Özellikleri, Bazı Özel Fonksiyonlar | |
| 5. Hafta | Fonksiyonlarda Limit, Süreklilik, Düzgün Süreklilik. | |
| 6. Hafta | Reel Sayı Dizileri, Reel Sayı Dizilerinde Sınırlılık ve Yakınsaklık, Bolzano-Weierstrass Teoremi | |
| 7. Hafta | Reel Sayı Dizileri, Reel Sayı Dizilerinde Sınırlılık ve Yakınsaklık, Bolzano-Weierstrass Teoremi | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Türev Kavramı, Türev Almada Genel Kurallar. | |
| 10. Hafta | Türev Yöntemleri, Yüksek Mertebeden Türevler. | |
| 11. Hafta | Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı. | |
| 12. Hafta | Türevle İlgili Teoremler. | |
| 13. Hafta | Belirsiz Şekiller | |
| 14. Hafta | Diferansiyel Ve Eğri Çizimleri. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ||||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 10 | 1 | 10 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 14 | 1,5 | 21 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 163,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||