Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz I MAT123 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 4 + 2 5,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İlhame AMİRALİ
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. İlhame AMİRALİ (Güz)
Dersin Amacı Öğrencilere tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev, belirsiz şekiller ve bunların uygulamaları hakkında bilgi vermek .
Dersin İçeriği Kümeler (Küme işlemleri, açık küme, kapalı küme, yığılma noktası, vb.), Sayı Kümeleri (Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Reel Sayılar ve Özellikleri), Supremum ve Infimum Kavramları, Fonksiyon Kavramı ve Özellikleri, Bazı Özel Fonksiyonlar, Fonksiyonlarda Limit, Süreklilik, Düzgün Süreklilik, Reel Sayı Dizileri, Reel Sayı Dizilerinde Sınırlılık ve Yakınsaklık, Bolzano-Weierstrass Teoremi, Türev Kavramı, Türev Almada Genel Kurallar, Türev Yöntemleri, Yüksek Mertebeden Türevler, Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı, Türevle İlgili Teoremler, Belirsiz Şekiller, Diferansiyel Ve Eğri Çizimleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 1. Küme kavramı ve gerçel sayılar kümesini tanımak.
2 2. Gerçel sayılar kümesi üzerinde tanımlanan fonksiyonları temel özellikleri ile inceleyebilmek.
3 3. Fonksiyonların limiti, sürekliliği, türevi gibi kavramları öğrenmek.
4 4. Verilen bir fonksiyonun grafiğini çizebilmek.
5 5. Türevin uygulamalarını yapabilmek
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Kümeler (Küme işlemleri, açık küme, kapalı küme, yığılma noktası, vb.)
2. Hafta Sayı Kümeleri (Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Reel Sayılar ve Özellikleri)
3. Hafta Supremum ve Infimum Kavramları
4. Hafta Fonksiyon Kavramı ve Özellikleri, Bazı Özel Fonksiyonlar
5. Hafta Fonksiyonlarda Limit, Süreklilik, Düzgün Süreklilik.
6. Hafta Reel Sayı Dizileri, Reel Sayı Dizilerinde Sınırlılık ve Yakınsaklık, Bolzano-Weierstrass Teoremi
7. Hafta Reel Sayı Dizileri, Reel Sayı Dizilerinde Sınırlılık ve Yakınsaklık, Bolzano-Weierstrass Teoremi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Türev Kavramı, Türev Almada Genel Kurallar.
10. Hafta Türev Yöntemleri, Yüksek Mertebeden Türevler.
11. Hafta Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı.
12. Hafta Türevle İlgili Teoremler.
13. Hafta Belirsiz Şekiller
14. Hafta Diferansiyel Ve Eğri Çizimleri.
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4 4
PY4 5 5 5 5 5
PY5 4 4 4 4 4
PY6 1 1 1 1 1
PY7 5 5 5 5 5
PY8 2 2 2 2 2
PY9 3 3 3 3 3
PY10 5 5 5 5 5
PY11 0 0 0 0 0
PY12 5 5 5 5 5
PY13 4 4 4 4 4
PY14 2 2 2 2 2
PY15 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.Balcı M. (1997). Matematik Analiz, Cilt 1, Ankara.
  • 2.Balcı M. (1997). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri 1, Ankara. Balcı Yayınları
  • 3.Dennis D. Berkey ,Calculus, second edition, Boston University, 1998
  • 4.Spivak M., Calculus (translated in 1997), mathematics association.
  • 5.Dönmez, A., Çözümlü, Alıştırmalı Matematik Analiz-I, Beta Basım Yayım Dağıtım, (2001).
  • 6. Edward C.H., Penney, D.E., Matematik Analiz ve Analitik Geometri (translated in 2001
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 6 84
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Ödev 2 10 1 10
Kısa Sınav 1 1 1,5 1,5
Final 1 3 3
Uygulama 14 1,5 21
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 163,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0