| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Soyut Cebir II | MAT302 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Arzu ÖZKOÇ ÖZTÜRK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Halkaların cebirsel yapısını temel teoremler ve tanımlar yoluyla kavratmak |
| Dersin İçeriği | Halka tanımı, özellikleri ve halka örnekleri, Althalkalar ve örnekleri, Tamlık bölgeleri ve cisimler, Asal ve maksimal idealler, bölüm halkaları, Halka homomorfizmaları ve izomorfizma teoremleri, Kesirler cismi ve polinom halkaları, Polinom halkalarında bölünebilme, Tamlık bölgesinde bölünebilme, Temel İdeal Bölgesi, Tek çarpanlama bölgesi, (Tektürlü asal çarpanlar bölgesi), Öklit bölgesi, Cisim genişlemeleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Halka tanımı, özellikleri ve halka örnekleri | |
| 2. Hafta | Althalkalar ve örnekleri | |
| 3. Hafta | Tamlık bölgeleri ve cisimler | |
| 4. Hafta | Asal ve maksimal idealler, bölüm halkaları | |
| 5. Hafta | Halka homomorfizmaları ve izomorfizma teoremleri | |
| 6. Hafta | Kesirler cismi ve polinom halkaları | |
| 7. Hafta | Polinom halkaları | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Polinom halkalarında bölünebilme | |
| 10. Hafta | Tamlık bölgesinde bölünebilme, Temel İdeal Bölgesi | |
| 11. Hafta | Tek çarpanlama bölgesi (Tektürlü asal çarpanlar bölgesi) | |
| 12. Hafta | Öklit bölgesi | |
| 13. Hafta | Cisim genişlemeleri | |
| 14. Hafta | Cisim genişlemeleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY5 | 4 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 2 |
| PY10 | 3 |
| PY12 | 4 |
| PY13 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 12 | 1 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||