Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Soyut Cebir II MAT302 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Arzu ÖZKOÇ ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Halkaların cebirsel yapısını temel teoremler ve tanımlar yoluyla kavratmak
Dersin İçeriği Halka tanımı, özellikleri ve halka örnekleri, Althalkalar ve örnekleri, Tamlık bölgeleri ve cisimler, Asal ve maksimal idealler, bölüm halkaları, Halka homomorfizmaları ve izomorfizma teoremleri, Kesirler cismi ve polinom halkaları, Polinom halkalarında bölünebilme, Tamlık bölgesinde bölünebilme, Temel İdeal Bölgesi, Tek çarpanlama bölgesi, (Tektürlü asal çarpanlar bölgesi), Öklit bölgesi, Cisim genişlemeleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
0 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Halka tanımı, özellikleri ve halka örnekleri
2. Hafta Althalkalar ve örnekleri
3. Hafta Tamlık bölgeleri ve cisimler
4. Hafta Asal ve maksimal idealler, bölüm halkaları
5. Hafta Halka homomorfizmaları ve izomorfizma teoremleri
6. Hafta Kesirler cismi ve polinom halkaları
7. Hafta Polinom halkaları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Polinom halkalarında bölünebilme
10. Hafta Tamlık bölgesinde bölünebilme, Temel İdeal Bölgesi
11. Hafta Tek çarpanlama bölgesi (Tektürlü asal çarpanlar bölgesi)
12. Hafta Öklit bölgesi
13. Hafta Cisim genişlemeleri
14. Hafta Cisim genişlemeleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY5 4
PY7 5
PY8 2
PY10 3
PY12 4
PY13 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.İ.Naci CANGÜL, Soyut CebiR, 2016 2. H.İbrahim Karakaş, Cebir Dersleri, TÜBA 2010 3. Ali Osman ASAR, Ahmet ARIKAN, Aynur ARIKAN, Gazi kitabevi,
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 12 1 12
Toplam İş Yükü 128
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0