| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Seval PİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türkçe yazım kurallarını öğretmek, Türkçe metinlerde noktalama işaretlerinin yerinde kullanımını öğretmek, Türkçenin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratmak, yazılı ve sözlü anlatım türlerini öğretmek, Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerisini geliştirmek, Türkçenin anlam çeşitliliğini ve zenginliğini kavratmak |
| Dersin İçeriği | Yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlam bilgisi, cümle bilgisi, yapı bilgisi, sözlü ve yazılı anlatım türleri (dilekçe yazımı, kaynakça yazımı, cv hazırlama, rapor vb.) |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkçe yazım kurallarını bilir. |
| 2 | Türkçe metinlerde noktalama işaretlerini doğru kullanır. |
| 3 | Sözlü ve yazılı anlatım türlerini bilir. |
| 4 | Türkçe yazma ve anlatma becerisi gelişir. |
| 5 | Türkçe sözvarlığı gelişir. |
| 6 | Bilimsel çalışmalarda kullanılan kaynakça ve atıf yazım kurallarını bilir. |
| 7 | Kurumsal/resmî yazışma kurallarını öğrenir ve resmî/kurum yazıları (dilekçe, öz geçmiş, rapor vb.) yazar. |
| 8 | Türkçeyi bilinçli, doğru ve özenli kullanır. |
| 9 | Türkçe sözcük ve metinlerdeki çok boyutlu anlam katmanlarını pekiştirir. |
| 10 | Öğretici ve edebî metinleri yapı ve içerik bakımından değerlendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yazım Kuralları-I | |
| 2. Hafta | Yazım Kuralları II | |
| 3. Hafta | Noktalama İşaretleri I | |
| 4. Hafta | Noktalama İşaretleri II | |
| 5. Hafta | Sözlü Anlatım | |
| 6. Hafta | Yazılı Anlatım I (Edebî Metinler) | |
| 7. Hafta | Yazılı Anlatım II (Öğretici Metinler) | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Dilekçe ve Kaynakça Yazımı | |
| 10. Hafta | Sözcükte Anlam | |
| 11. Hafta | Cümlede ve Paragrafta Anlam | |
| 12. Hafta | Sözcük Türleri | |
| 13. Hafta | Cümle Bilgisi | |
| 14. Hafta | Anlatım Bozuklukları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ||||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ||||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ||||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ||||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ||||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ||||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ||||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ||||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ||||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ||||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 24 | 2 | 48 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||