| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer I | MAT401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA, Prof. Dr. Emrah Evren KARA, Prof. Dr. İlhame AMİRALİ, Doç. Dr. Merve İLKHAN KARA, Prof. Dr. FUAT USTA, Prof. Dr. Arzu ÖZKOÇ ÖZTÜRK, Doç. Dr. Fatih HEZENCİ, Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA, Doç. Dr. ZAKİR DENİZ, Doç. Dr. GÜLHAN AYAR, Doç. Dr. Tuba TUNÇ, Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP, Doç. Dr. İzzettin DEMİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Matematikte verilen bir konunun araştırılması ve sunumu |
| Dersin İçeriği | Bitirme tezi konu seçimi; Tez konusu hakkında içerik ve zamanlama çalışmaları belirlenmesi; Tez çalışmasına yönelik bilgi toplama çalışmaları; Tez konusunun yazım aşamaları; Giriş ve ana başlıklardaki konuların içeriğinin sınırlanması ve sunum sırasının oluşturulması; Tezin geldiği nokta ve analiz çalışmaları; Sunuş ve tartışmalar; Kaynak, resim ve şekil seçimi; Sunum yöntemleri; Tez yazımı |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtılması ve öğrencinin bitirme tezi konusunu seçmesi | |
| 2. Hafta | Öğrenci ve ilgili öğretim üyesinin, tez konusu hakkında içerik ve zamanlama çalışmaları belirlemesi | |
| 3. Hafta | Tez çalışmasına yönelik bilgi toplama çalışmaları | |
| 4. Hafta | Tez çalışmasına yönelik bilgi toplama çalışmaları | |
| 5. Hafta | Tez çalışmasına yönelik bilgi toplama çalışmaları | |
| 6. Hafta | Tez çalışmasına yönelik bilgi toplama çalışmaları | |
| 7. Hafta | Tez konusunun yazım aşamaları, giriş ve ana başlıklardaki konuların içeriğinin sınırlanması ve sunum sırasının oluşturulması | |
| 8. Hafta | Tezin geldiği nokta ve analiz çalışmaları | |
| 9. Hafta | Teze yönelik sunuş ve tartışmalar | |
| 10. Hafta | Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar | |
| 11. Hafta | Tez yazımı | |
| 12. Hafta | Tez yazımı | |
| 13. Hafta | Tez yazımı | |
| 14. Hafta | Tezin teslimi ve sunum |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 5 |
| PY5 | 5 |
| PY6 | 5 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 5 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 5 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 5 |
| PY15 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 8 | 1 | 8 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||