| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nümerik Analiz II | MAT308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. FUAT USTA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | 1.Ders ile ilgili temel bilgileri vermek 2.Dersi ilgilendiren ve çözüm gerektiren problemlerde en uygun çözümü üretebilecek teknik bilgileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Lineer olmayan denklemlerin çözümleri; Pade yaklaşımları; Spline fonksiyonları ile interpolasyon; Türevler için yüksek mertebeden yaklaşım formülleri; Nümerik integrasyon: Tekrarlama kuralı ve Romberg integrasyonu; İkinci mertebeden diferansiyel denklemler için başlangıç-değer problemlerinin nümerik çözümleri; Sonlu-fark ve atış yöntemleri; Parabolik, eliptik ve hiperbolik diferansiyel denklemlerin nümerik çözümleri; Özdeğer ve özvektörler, |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Lineer olmayan denklemlerin çözümleri: Aitken süreci ve Steffen ve Muller yöntemleri | |
| 2. Hafta | Pade yaklaşımları, Spline fonksiyonları ile interpolasyon | |
| 3. Hafta | Pade Yaklaşımları, Spline fonksiyonları ile interpolasyon | |
| 4. Hafta | Türevler için yüksek mertebeden yaklaşım formülleri | |
| 5. Hafta | Nümerik integrasyon: Tekrarlama kuralı ve Romberg integrasyonu | |
| 6. Hafta | İkinci mertebeden diferansiyel denklemler için başlangıç-değer problemlerinin nümerik çözümleri | |
| 7. Hafta | İkinci mertebeden diferansiyel denklemler için başlangıç-değer problemlerinin nümerik çözümleri | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Sonlu Fark ve Ateşleme Yöntemleri | |
| 10. Hafta | Parabolik diferansiyel denklemlerin nümerik çözümleri | |
| 11. Hafta | Eliptik diferansiyel denklemlerin nümerik çözümleri | |
| 12. Hafta | Hiperbolik diferansiyel denklemlerin nümerik çözümleri | |
| 13. Hafta | Hiperbolik diferansiyel denklemlerin nümerik çözümleri | |
| 14. Hafta | Özdeğer ve özvektörler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 1 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 2 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 4 |
| PY14 | 2 |
| PY15 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 14 | 2 | 28 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 158 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||