Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nümerik Analiz I MAT307 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. FUAT USTA
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Sayısal çözüm yöntemleri ile lineer ve lineer olmayan denklem sistemlerin çözümünü öğrenmek.
Dersin İçeriği İkili Sayı Sistemi, Hata analizi; x=g(x) Denklemini Çözme: Sabit-Nokta İterasyonu, ; Lineer Olmayan sistemleri için Newton Yöntemi; Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri; Lagrange ve Newton Polinomları; Polinom Yaklaşımı; En Küçük Kareler Yöntemi; Nümerik Türev, İntegrasyon ve Optimizasyon; Başlangıç ve Sınır Değer Problemlerinin Nümerik Çözümleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İkili Sayı Sistemi
2. Hafta Hata Analizi
3. Hafta x=g(x) Denklemini Çözme: Sabit-Nokta İterasyonu, Yarılama Yöntemi, Newton-Raphson ve Kiriş Yöntemi
4. Hafta Aitken Süreçleri, Steffensen vc Muller Yöntemi
5. Hafta Lineer Olmayan Sistemler için İterasyon
6. Hafta Lineer Olmayan sistemleri için Newton Yöntemi
7. Hafta Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri: Gauss Yok etme ve LU Ayrışımı Yöntemleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Lagrange Polinomları
10. Hafta Newton Polinomları ve Polinom Yaklaşımı
11. Hafta En Küçük Kareler Yöntemi, Eğri Uydurma
12. Hafta Nümerik Türev ve Nümerik İntegrasyon
13. Hafta Nümerik Optimizasyon
14. Hafta Başlangıç ve Sınır Değer Problemlerinin Nümerik Çözümleri: Euler, Heun, Taylor ve Runge-Kutta Yöntemleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 5
PY3 4
PY4 4
PY5 1
PY6 0
PY7 5
PY8 5
PY9 3
PY10 4
PY11 1
PY12 5
PY13 4
PY14 4
PY15 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.Kincaid D, Cheney Word, Numerical Analysis, California: Brooks/Cole Publ.Comp.1990.
  • 2.Richard L. Burden, J.Douglas Faires. Numerical Analysis,PWS-KENT Pub.Com.., 1989
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 4 52
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 154
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0