| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nümerik Analiz I | MAT307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. FUAT USTA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Sayısal çözüm yöntemleri ile lineer ve lineer olmayan denklem sistemlerin çözümünü öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | İkili Sayı Sistemi, Hata analizi; x=g(x) Denklemini Çözme: Sabit-Nokta İterasyonu, ; Lineer Olmayan sistemleri için Newton Yöntemi; Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri; Lagrange ve Newton Polinomları; Polinom Yaklaşımı; En Küçük Kareler Yöntemi; Nümerik Türev, İntegrasyon ve Optimizasyon; Başlangıç ve Sınır Değer Problemlerinin Nümerik Çözümleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İkili Sayı Sistemi | |
| 2. Hafta | Hata Analizi | |
| 3. Hafta | x=g(x) Denklemini Çözme: Sabit-Nokta İterasyonu, Yarılama Yöntemi, Newton-Raphson ve Kiriş Yöntemi | |
| 4. Hafta | Aitken Süreçleri, Steffensen vc Muller Yöntemi | |
| 5. Hafta | Lineer Olmayan Sistemler için İterasyon | |
| 6. Hafta | Lineer Olmayan sistemleri için Newton Yöntemi | |
| 7. Hafta | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri: Gauss Yok etme ve LU Ayrışımı Yöntemleri | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Lagrange Polinomları | |
| 10. Hafta | Newton Polinomları ve Polinom Yaklaşımı | |
| 11. Hafta | En Küçük Kareler Yöntemi, Eğri Uydurma | |
| 12. Hafta | Nümerik Türev ve Nümerik İntegrasyon | |
| 13. Hafta | Nümerik Optimizasyon | |
| 14. Hafta | Başlangıç ve Sınır Değer Problemlerinin Nümerik Çözümleri: Euler, Heun, Taylor ve Runge-Kutta Yöntemleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ||||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 0 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 3 |
| PY10 | 4 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 4 |
| PY14 | 4 |
| PY15 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 4 | 52 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 154 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||